rushweb blog

ساخت وبلاگ

 

در مناطق خوش آب‌و‌هوا و مرطوب ایران در چند سال اخیر ساخت خانه چوبی افزایش پیدا کرده است. پر واضح است که خانه‌های چوبی به دلیل زیبایی، شیک و مدرن بودن طرفدارانی داشته باشد. سرعت ساخت خانه چوبی بالا بوده و چون مواد و متریال اصلی این نوع خانه‌ها چوب است؛ هماهنگی بالایی با طبیعت و بدن انسان دارد و انرژی و آرامش خاصی را از خود ساطع می‌کند.

از مزایای خانه‌های چوبی عمر بالای بنا، دوام و استحکام آن است. خانه‌های چوبی در مقابل زلزله مقاوم هستند. همچنین چوب عایق خوبی برای سرما و گرما است. بنابراین اگر قصد دارید در خارج از شهر یا باغ خود یک ویلای ناب و درجه یک داشته باشید که اوقات فراغت خود و خانواده را در آنجا بگذرانید می‌توانید یک ویلای چوبی رویایی برای خود بسازید.

به دلیل گستردگی کار ساخت و طراحی خانه‌های چوبی پیشنهاد می‌شود اگر قصد ساخت کلبه چوبی را دارید از متخصصان و مهندسین این کار کمک بگیرید. حال ممکن است سوال کنید که چرا ساخت خانه چوبی پیشنهاد می‌شود؟!

مزایای خانه چوبی

در این جا به یک سری مزیت‌ها برای ساخت خانه چوبی رویایی خواهیم پرداخت.

  • سرعت ساخت

مهمترین دلیل آن است که سرعت ساخت خانه چوبی بسیار سریع‌تر از ساخت بنا با مصالح دیگر است. ماده اصلی ساخت این خانه‌ها چوب است که دارای ساختاری محکم و در عین حال وزنی کم می‌باشد. به همین علت تغییر در سازه‌های داخل و بیرون خانه‌ چوبی به راحتی امکان‌پذیر است.

  • کمترین اتلاف انرژی

اگر می‌خواهید خانه شما اتلاف انرژی کمی داشته باشد و هزینه زیادی را خرج وسایل سرمایشی و گرمایشی متناسب با هر فصل نکنید؛ پیشنهاد ما به شما ساخت خانه چوبی خواهد بود.

  • یک تیر و چند نشان

علاوه بر محیط دل‌پذیر و لذت‌بخشی که کلبه چوبی برای افراد مهیا می‌کند، ساخت آن یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به حفظ محیط زیست است.

  • تنوع بالای چوب‌ها

تنوع بسیار زیادی از چوب‌های موجود در بازار برای ساخت خانه‌های چوبی وجود دارد شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود انتخاب مناسبی داشته باشید.

بعضی از چوب‌ها عایق بهتری در مقابل سرما و گرما هستند، برخی دیگر عایق در مقابل آلودگی‌های صوتی، رنگ و بافت بعضی از چوب‌ها جذابیت ویژه‌ای در دکوراسیون خانه ایجاد می‌کنند. هر نوع چوبی که در ساخت خانه چوبی استفاده می‌شود به گونه‌ای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند همسو با نیازهای شما باشد. پتانسیل چوب بالا است و می‌تواند بسته به خلاقیت و نوآوری شما در ساخت کلبه چوبی رویایی‌تان استفاده شود.

  • زنگ نزدن چوب

  • عایق بودن در برابر سرما و گرما

  • عایق صوتی

  • و مقرون به صرفه بودن و...

از مزایای دیگر ساخت خانه با چوب است.

هزینه ساخت خانه چوبی

قیمت خانه چوبی بیشتر از هر عاملی بستگی به آن دارد که شما چه نوع چوبی را برای ساخت خانه در نظر گرفته‌اید. چرا که در ساخت خانه چوبی بیشترین مصالحی که استفاده می‌شود چوب است.

البته عوامل بیشتری وجود دارند که بر روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند.

  • نوع مواد و مصالحی که برای ساخت خانه چوبی استفاده می‌شود
  • کیفیت متریال
  • متراژ ساختمان
  • تعداد طبقات
  • تعداد اتاق‌ها
  • قطر و ارتفاع دیوارها
  • نوع کفپوش
  • تعداد درب‌ها و پنجره‌ها و...

از جمله این عوامل هستند.

بنابراین قیمت خانه چوبی قبل از ساخت و اجرای پروژه به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نیست اما اگر برای ساخت خانه چوبی از شرکت‌های عمرانی کمک بگیرید، با راهنمایی‌هایی که انجام می‌دهند می‌توانید حدود قیمتی برای راه‌اندازی و اجرای پروژه در نظر بگیرید.

 

انواع چوب در ساخت خانه‌های چوبی

یکی از موارد مهمی که در ساخت خانه چوبی باید به آن توجه داشته باشید آن است که با انواع چوب‌هایی که برای این کار استفاده می‌شود آشنایی داشته باشید و متناسب با شرایط آب‌و‌هوایی، رنگ و مدل چوب بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای این کار بهتر است از نظر متخصصان و مشاوران این حوزه استفاده کنید؛ چرا که ممکن است در هنگام انتخاب نوع چوب فقط یک عامل مانند زیبایی بافت چوب را مد نظر قرار دهید و موارد مهم دیگر را از یاد ببرید. علاوه بر آن، هنگامی که این کار را انجام می‌دهید مزایا و معایب استفاده از هر نوع چوب به همراه هزینه آنها برای شما شرح داده می‌شود و با خیال راحت می‌توانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

برای مثال یکی از چوب‌هایی که در ساخت خانه چوبی به کار می‌رود چوب درخت ساج است. این نوع چوب ظاهر جذابی دارد و در برابر هرگونه ترک‌خوردگی مقاوم است؛ اما مشکلی که دارد این است که در دراز مدت رنگ چوب تیره می‌شود.

اگر از نظر اقتصادی برای تهیه چوب مناسب ساخت خانه مشکلی ندارید؛ چوب درخت سرو به شما پیشنهاد می‌شود. این مدل چوب قیمت بالاتری نسبت به چوب‌های دیگر دارد و دلیل آن هم مقاومت بالای آن در برابر نفوذ حشرات و پوسیدگی است.

کمک گرفتن از متخصصان ساخت خانه چوبی

مزیت استفاده از راهنمایی و مشاوره مهندسان شرکت‌های ساخت سازه‌های چوبی آن است که طراحی کلبه چوبی را مطابق سلیقه و نظر مشتری انجام می‌دهند و اگر قابلیت یا ویژگی خاصی مد نظر داشته باشند در نقشه ساخت خانه اعمال می‌کنند.

تنوع کار شرکت‌های سازه‌های چوبی زیاد است به گونه­ای که اگر حتی نوع خاصی از خانه‌های چوبی را در نظر نداشته باشید می‌توانید از کلبه‌های چوبی پیش­ساخته استفاده کنید و دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی آنها را طبق علاقه و سلیقه شخصی خود طراحی کنید.

خانه‌های چوبی پیش ساخته، نوعی از خانه‌ها هستند که مانند کانکس‌ها قابلیت جابه‌جایی دارند و شما هر جزئی از آن را که بخواهید می‌توانید تغییر دهید یا از طراحی ­های پیش فرض که برای آنها شده است استفاده کنید‌.

جمع ­بندی

اگر قصد ساخت یک ویلا یا خانه در دل طبیعت را دارید، بهترین پیشنهاد، ساخت یک خانه چوبی خواهد بود. ساختار چوب در مقابل زلزله مقاوم است و اگر یک خانه چوبی با ایمنی و طول عمر بالا می‌خواهید توجه به نکاتی مانند انتخاب چوب مناسب با محیط ساخت خانه، مواد و متریال باکیفیت و... امری ضروری خواهد بود.

بسته به نوع و کیفیت مواد و مصالحی که در ساخت کلبه چوبی استفاده می‌شود قیمت خانه چوبی قابل تخمین زدن خواهد بود. بهتر است برای این کار از مهندسین یا شرکت‌های ساخت سازه‌های چوبی کمک بگیرید تا اجرای پروژه با اصول معماری و مهندسی، به درستی انجام بگیرد.

 

منبع: آریامونز

 
rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 148 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 17:44

استفاده از پارتیشن برای طراحی فضای خارجی به منظور حفظ حریم خصوصی، اغلب در جاهایی که دوش، استخر و جکوزی در فضای باز قرار دارد، اولویت اصلی بسیاری از افراد خواهد بود. یک پارتیشن آلومینیومی، حصار یا پرچین متراکم می‌تواند به‌طور کامل فضاهای مجاور شما را در برابر دیدی خارجی مسدود کند. اگر نیازی به پنهان کاری کامل نباشد، می‌توان از یک صفحه نیمه شفاف، یک حصار یا علف‌های بلند یا پارتیشن‌های شیشه ای استفاده کرد. روش‌های زیر ایده‌هایی جدید برای افزایش حریم خصوصی و سبک زندگی شما بوده و برای محافظت از محیط زندگی شما به وسیله پارتیشن‌های مختلف، مفید هستند.

 

 

طراحی فضای بیرونی ساختمان

در ادامه روش هایی را که می‌توان به فضای بیرونی ساختمان زیبایی بخشید اشاره کرده ایم:

۱. ساخت حصار با شاخ و برگ

این مدل پارتیشن صفحه‌ای شامل گیاهان بوده که با آن حصارکشی و پرچین‌سازی انجام می‌شود. این پارتیشن مانعی محکم و دیواری با شاخ و برگ‌های نرم و جذاب است. بامبوهای گلدانی گیاهانی هستند که سریع رشد می‌کنند و به خوبی در یک ظرف رشد می‌کنند. این بامبوها همچنین پرچینی مناسب برای اطراف یک وان آبگرم در داخل حیاط یا تراس پشت‌بام خواهد بود.

اگر از بامبوهای جمع شده در یک باغچه استفاده کردید یک لایه محافظ ریشه می‌تواند از پخش شدن بامبو جلوگیری کرده و نمای شما را حفظ کند.

۲. استفاده از پارتیشن زنجیری برای حفظ حریم خصوصی

از زنجیر استیل ضدزنگ می‌توان برای ساخت یک پرده نیمه شفاف استفاده کرد. این زنجیرها تقریباً شبیه قطرات معلق آب بوده و اثری مناسب برای حفظ کردن نمای شما در ساختمان و بیرون ساختمان دارد.

با ایجاد یک طراحی یا نقاشی بر روی صفحات زنجیری می‌توانید این پارتیشن را به چیزی بیشتر از یک مانع قابل توجه تبدیل کنید. این زنجیرهای ریز می‌توانند به یک صفحه نمایش کوچک یا بزرگ تبدیل شوند و نمای خصوصی شما را حفظ کنند.

۳. پرچین سبز

برای داشتن ظاهری فوق‌العاده سرسبز، یک پرچین همیشگی و سبز در اطراف استخر یا جکوزی می‌تواند پارتیشن طبیعی خوبی برای حفظ مکان خصوصی شما باشد. نوع درختچه‌ای که انتخاب می‌کنید، نحوه کاشت درختچه‌ها و نحوه نگهداری آنها می‌تواند بر میزان حفظ حریم خصوصی شما تأثیر بگذارد.

برای جلوگیری از تمیز کردن شاخ و برگ در آب، پرچین‌هایی را از استخر جدا کرده و گیاهانی را انتخاب کنید که ریزش برگ کمتری دارند.

۴. پارتیشن چوبی باریک و پهن

یک پارتیشن چوبی پهن به زیبایی می‌تواند محیط بیرونی و خصوصی شما را حفظ کند. این پارتیشن‌های چوبی شامل چوب‌های رنگی و ضدآب هستند که در مقابل نور خورشید نیز دوام نسبتاً بالایی دارند. در این پارتیشن از شیشه‌های مات برای حفظ حریم خصوصی استفاده شده و روی پنجره‌های چوبی نصب می‌شوند.

پارتیشن چوبی باریک از چوب‌های باریکی تشکیل شده که در کنار یکدیگر نصب می‌شوند. این پارتیشن‌ها به آسانی جابه‌جا شده و می‌تواند گزینه‌خوبی برای محافظت از نور خورشید یا دید بیرونی به فضای خصوصی شما باشد.

 

 

همچنین استفاده از پارتیشن چوبی در انواع کرکره‌ها و دیوارهای قابل حمل می‌تواند فضای استخر یا وان روی پشت‌بام و تراس را امن کرده و با از سبک‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی فضای خارجی شما را شیک و زیبا کند. این کرکره‌ها می‌توانند به طرز ماهرانه‌ای حمام را پنهان کنند و موتیف کرکره پنجره را از خانه تا سطح خارجی مثل باغ یا حیاط پایین می‌کشند.

۵. پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای همانند پارتیشن چوبی با ایجاد فضای خصوصی طراحی فضای خارجی شما را بهبود می‌بخشد. این دیوارهای شیشه‌ای، حریم خصوصی شما را نسبت به همسایه‌ها را ایجاد می‌کند. مناظری همچون استخرها در حیاط خلوت، به لطف پارتیشن شیشه ای شفاف یا مات، در برابر گردوخاک، نور شدید خورشید و دید بیگانگان محفوظ خواهد ماند.

پانل‌های شیشه‌ای که با گیره‌های فلزی متصل می‌شوند، اغلب به عنوان حصار ایمنی فروخته می‌شوند، این پانل‌ها یا پارتیشن‌های شیشه‌ای موانع خوبی برای ایمنی در برابر باد برای استخرها و جکوزی‌ها بدون از بین بردن طراحی فضای خارجی خواهد بود.

۶. گیاهان گلدانی در طراحی فضای خارجی

ظروف بزرگ پر از گیاهان سرسبز و بلند می‌توانند مانعی جذاب برای استخرها و دوش‌ها در فضای باز باشند. برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، گیاهان گلدانی را با حصار یا صفحه نمایش شیشه‌ای ترکیب کنید تا نماها را به طور کامل از بین برگها مسدود کند.

۷. پارتیشن آلومینیومی یا آهنی

یکی دیگر از ایده‌های طراحی فضای خارجی و حفاظت از محیط بیرونی، استفاده از پارتیشن آلومینیومی یا فلزی است. استفاد از فلز ارزان‌ترین راه برای حفاظت از فضای بیرونی خانه و ایجاد حصار برای محیط خارجی است. این پارتیشن‌های آلومینیومی زنگ نمی‌زنند و در حفظ حریم خصوصی بسیار مفید هستند. استفاده از این طراحی فضای خارجی شما را به یک فضای صنعتی شیک تبدیل می‌کند.

۸. ساخت دیوار در طراحی فضای خارجی

افزودن یک دیوار برجسته به حیاط راه دیگری برای ایجاد حریم خصوصی برای استخر، دوش و ... در طراحی فضای خارجی است. برای داشتن ظاهری یکپارچه، باید متریالی را انتخاب کنید که مکمل سایر مواد مورد استفاده در محیط و منظره بیرونی شما باشد. چوب، سنگ یا کاشی می‌تواند از این مصالح بوده و شما را در ساخت دیوار یاری کنند.

۹. استفاده از علف‌های بلند در طراحی فضای خارجی

استفاده از گیاهان هوازی، مانند علف‌های زینتی بلند می‌تواند راه مناسبی جهت استفاده در طراحی فضای خارجی باشد. برای این خانه‌هایی که در مناطق کوهستانی قرار گرفته‌اند این طراحی می‌تواند چشم‌انداز استخر شما را از محیط بیرون جدا کرده و در عین حال اجازه می‌دهد تا یک فضای جذاب و طبیعی در محیطی آزاد داشته باشید. از سوی دیگر چمن‌های زینتی چندساله و گل‌های بلند، فضای باز شما را پر کرده و حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنند.

 

 

جمع‌بندی

دیوارهای بلند، نرده‌ها، پرچین‌ها، ساختمان‌های بیرونی، پارتیشن چوبی و دیگر انواع پارتیشن‌ها ویژگی‌هایی هستند که می‌توانید برای محافظت و همچنین طراحی فضای خارجی ساختمان خود از آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید دوش، جکوزی یا استخر خود را در فضایی قرار دهید که بتوانید از پارتیشن‌های خارجی به نفع خود استفاده کنید.

این پارتیشن‌ها فضای خارجی ملک شما را از دید همسایه‌ها محافظت کرده و همچنین در برابر باد شدید، گردوغبار، باران و برف و ... مقاوم خواهند بود. در بین موارد گفته شده استفاده از پارتیشن چوبی به علت سازگاری با محیط طبیعی راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه و همچنین زیبا در ایجاد فضای دلخواه است.

منبع: شما نیوز

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 15:05

مقاومت پارتیشن های آلومینیومی به عوامل مختلفی بستگی داشته و سیستم پارتیشن‌بندی آلومینیومی یک انتخاب عالی برای ایجاد و تقسیم فضاهای کاری است. این سیستم از ماژول‌هایی تشکیل شده که نصب آن‌ها ساده بوده و سپس در صورت لزوم نصب یا جابه‌جا خواهند شد .در میان پارتیشن‌ها اغلب از سه نوع آلومینیومی، شیشه‌ای و چوبی استفاده می‌شود. با توجه به نوع کاربرد هر یک از این سه محصول می‌توانید آن را در محل مناسب خود نصب کنید.

 

 

مزایای پارتیشن‌های آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی یکی از همه‌کاره‌ترین سیستم‌های پارتیشن‌بندی موجود در بازار هستند. این محصولات در صورت لزوم امکان نصب، جداسازی و جابه‌جایی آسان را برای شما فراهم می‌کنند. آلومینیوم‌ها در قالب‌های متنوع و با رنگ و لعاب جزئی یا کامل عرضه شده و نصب آنها با کمترین اختلال در مکان مورد نظر شما انجام خواهد شد.

پارتیشن آلومینیومی را می‌توان مطابق با مشخصاتی پوششی شما سفارش داد و اتصالات بین آن را می‌شود با روکش‌های آلومینیومی پوشاند یا با وسایل دیگر به ستون‌ها چفت کرد. زیبایی پارتیشن‌های آلومینیومی طیف گسترده‌ای از شکل‌ها و سبک‌ها را شامل می‌شود.

این سبک‌ها در مدل‌های ترکیبی بسیار بیشتر نمایان بوده و ترکیب شیشه و آلومینیوم یکی از شیک‌ترین پارتیشن‌ها و اتاق‌های اداری را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین مقاومت پارتیشنهای آلومینیومی در برابر دما و سروصدا بیشتر از دیگر محصولات خواهد بود که این عامل در روند انتخاب پارتیشن‌بندی برای دفتر شما مؤثر است.

این پارتیشن ‌ترکیبی ساخته شده از آلومینیوم و پارتیشن شیشه ای هستند و جایگزینی براق و شیک برای دیوارهای سنتی خواهند بود و در عین حال حریم خصوصی را نیز افزایش خواهند داد.

سیستم‌های پارتیشن آلومینیومی می‌توانند صدا را تا ۵۲ دسی بل (Rw) کاهش دهند. بنابراین مقاومت پارتیشنهای آلومینیومی در برابر صدا بسیار بالاست. همچنین این پارتیشن‌ها با برخی دیگر از پانل‌ها حداکثر امتیاز آتش سوزی ۶۰ دقیقه را به خود اختصاص داده‌اند.

مشخص کردن ایمنی در برابر آتش در هنگام سفارش ضروری است، زیرا هنگام خرید عایق مناسب، شیشه ضد حریق و گواهینامه باید ارائه شود. گواهینامه‌ها را می‌توان برای اطمینان از ایمن بودن آنها در برابر آتش سوزی صادر کرد.

 

مواد مورد استفاده برای ساخت پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن‌های آلومینیومی از پروفیل‌های آلومینیومی ساخته شده‌اند و مقاومت پارتیشنهای آلومینیومی از این بابت بسیار مورد پسند مشتریان خواهد بود. همچنین این محصولات استحکام و مقاومت زیادی در برابر خوردگی ایجاد می‌کنند. برای تکمیل سطوح پروفیل‌ها از آنودیزاسیون طبیعی یا پوشش پودری مطابق با نمودار رنگی RAL استفاده می‌شود. همچنین می‌توان ماژول‌های ثابت را با استفاده از پروفیل‌های «Slim» که باریک‌تر از پروفیل‌های جانبی معمولی هستند کنار هم قرار داد و فضای بیشتری را ایجاد کرد.

برای پرکردن ماژول‌ها می‌توان از مواد پرکننده با حداکثر ضخامت ۱۰ میلی‌متر استفاده کرد. انتقال از شیشه به آلومینیوم نامرئی است زیرا شیشه در ماژول ها با یک آب‌بندی سیلیکونی شفاف و خاص ثابت می‌شوند. علاوه بر این، لبه پایین شیشه با آب‌بندی پر شده است که آن را از آلومینیوم جدا می‌کند و مانع از افتادن آب‌بندی می‌شود.

درب و ابزارآلات آلومینیومی

درهای کشویی آلومینیومی و درهای لولایی با قاب آلومینیومی، همگی بخشی از چارچوب دیوار یا پارتیشن جداکننده پروفیل‌های آلومینیومی هستند. درب‌های کشویی و لولایی به‌طور اختصاصی برای این دستگاه ساخته شده‌اند.

این درب‌ها برای کاربردها و مصارف مختلفی بوده و نصب آن در همه جا امکان‌پذیر است، زیرا با بقیه پارتیشن‌های اداری هماهنگی کامل دارند. در این نوع پارتیشن‌بندی ممکن است از دستگیره‌های فرورفته و همچنین دستگیره‌های ریلی یا کششی استفاده شود. قفل‌های این پروفیل‌های آلومینیومی باریک طراحی شده و می‌توانند به‌عنوان قفل استفاده شوند.

مقاومت پارتیشنهای آلومینیومی

آلومینیوم یک فلز نسبتاً چکش‌خوار است و در لیست قوی‌ترین فلزات جایی ندارد. با این حال، مطمئناً از بسیاری جهات گزینه مناسبی برای استفاده در پارتیشن‌بندی اداری خواهد بود. در واقع، تعادل چکش‌خواری و استحکام آلومینیوم بخشی از چیزی است که آن را به یک ماده مفید و همه‌کاره تبدیل می‌کند.

هنگامی که به نصب پارتیشن فکر می‌کنید، چه برای یک پروژه بزرگ و چه برای منازل و ادارات کوچک، آلومینیوم معمولاً اولین ماده ای نیست که به ذهن شما برسد. بسیاری از افراد آلومینیوم را با فویل آشپزخانه، قوطی‌های نوشیدنی و مبلمان تاشو می‌شناسند. اما واقعاً اینطور نیست.

از سوی دیگر، اگر به دنبال یک پارتیشن قوی هستید، پارتیشن فولادی بسیار مورد توجه شما قرار خواهد گرفت. از آن گذشته، بیشتر نگهدارنده‌های ساختمانی عمدتاً از فولاد ساخته شده‌اند. اما این موضوع مزیتی را برای این محصول به‌عنوان یک پارتیشن اداری بیان نمی‌کند.

تفاوت استحکام بین این دو ماده چقدراست؟ آیا آنها در رده مقاومت قابل مقایسه هستند؟ قطعاً منظور ما از مقاومت پارتیشنهای آلومینیومی و فولادی مقایسه قدرت این دو محصول نیست بلکه نحوه کارایی این دو مد نظر خواهد بود.

همچنین مقایسه استحکام و مقاومت این مواد با یکدیگر دشوار است. قبل از اینکه مشخص کنیم این دو مورد چه ویژگی‌هایی دارند یک تعریف ساده از مقاومت یک ماده و توانایی آن در تحمل مقدار معینی از بار را خواهیم داشت. مقاومت به‌عنوان نیرو یا تنش نیز شناخته می‌شود، البته قبل از اینکه به نقاط خاصی از تغییر شکل یا کرنش برسد. یک روش معمول برای تجسم این منحنی شناخته شده تنش ـ کرنش است.

در تعریف مقاومت پارتیشنهای آلومینیومی می‌توان گفت بسیاری از گریدهای آلومینیومی را می‌توان به‌خاطر مقاومت بسیار بالا‌یشان، برای استفاده در پارتیشن در نظر گرفت. به عنوان مثال، حداکثر مقاومت کششی یکی از قوی‌ترین آلیاژهای آلومینیوم، AA7068-T6، و یکی از قوی‌ترین آلیاژهای فولادی، AISI 1080، به ترتیب ۷۱۰MPa و ۹۶۵MPa است.

با این حال، اگر نسبت مقاومت به وزن را مقایسه کنید، مقاومت پارتیشنهای آلومینیومی بسیار بالا خواهد بود، یعنی در نظر بگیرید که هر ماده از نظر وزنی چقدر مقاومت دارد، آلیاژهای آلومینیوم بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کنید به فولاد نزدیک می‌شوند. در برخی موارد حتی از فولاد هم بهتر عمل می‌کنند.

این مسئله نشان می‌دهد که مقاومت به‌تنهایی معیار خوبی برای انتخاب یک ماده نیست. اگر مواد بسیار محکمی می‌خواهید اما وزنتان محدود است، آلومینیوم ممکن است انتخاب بهتری باشد، یا اگر عمدتاً به دلیل محدودیت فضا مجبور هستید آلومینیوم را کنار بگذارید، فولاد احتمالاً می‌تواند جایگزین آلومینیوم شود.

 

جمع بندی

مقاومت پارتیشنهای آلومینیومی نسبت به برخی دیگر از انواع مواد به کار رفته در پارتیشن اداری بیشتر است. حتی می‌توان گفت مقاومت پارتیشن آلومینیومی از پارتیشن شیشه ای و پارتیشن چوبی نیز بیشتر است. هنگام خرید پارتیشن آلومینیومی سعی کنید نسبت به استحکام و مقاومت این محصول اطمینان حاصل کنید. از پارتیشن آلومینیومی می‌توانید به صورت ترکیبی با شیشه های دوجداره و تک‌جداره و همچنین شیشه‌های هوشمند در دفاتر و ادارات استفاده نمایید.

منبع: دیار میرزا

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 155 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 14:46

آیا تاکنون به کفپوش های چوبی که در محوطه باز برخی خانه ها، کنار استخر، آبنما یا کف پیاده رو ها استفاده شده است دقت کرده ‌اید؟ آیا می دانید که نام این کفپوش های چوبی چیست؟ به نظر شما آیا استفاده از کفپوش ها در فضای باز زیبای یک ویلای چوبی را چندین برابر نمی کند؟

کفپوش های چوبی که به اصطلاح آن را دکینگ نیز می نامند به خاطر زیبایی منحصر به فرد و مقاومت بالایی که دارند برای کف سازی و ایجاد کفپوش در فضای باز و نیمه بسته استفاده می شوند. دکینگ برگرفته شده از واژه دک در زبان انگلیسی است. این واژه که در زبان انگلیسی معنی عرشه می دهد این قابلیت را دارد که با وجود خالی بودن فضای زیر آن از مقاومت بالایی برخوردار باشد تا بتوان وسایل سنگین چون مبلمان، میز، صندلی، وسایل دکوراسیون و... را روی آن قرار داد. این کفپوش ها که عموما در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند و می ‌توانند در زیبا سازی و محوطه سازی ساختمان ها و ویلا چوبی پیش ساخته نقش موثری داشته باشند.

 

 

کاربردهای دکینگ

دکینگ یا همان کفپوش های چوبی اغلب با استفاده از چوب های حرارت دیده یا همان ترموود و چوب پلاست ساخته شده و از آن ها برای محوطه سازی محیط های چون حیاط، باغ، کنار ساحل، روف گاردن، باغچه و دیگر مکان های عمومی روباز استفاده می شود. همچنین از آنجا که دکینگ ها توانایی تحمل وزن بالا را دارند و در برابر رطوبت آسیبی نمی بینند می توان از آن ها در اماکنی چون استخرهای سرپوشیده، تراس، بالکن، حمام، پاسیو و... نیز استفاده کرد.

مزایای استفاده از دکینگ

از آنجایی که برای ساخت دکینگ از متریال چوب پلاست و ترموود استفاده می شود بنابراین مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما داشته و دوام و ماندگاری بسیار خوبی دارند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کفپوش های چوبی که موجب گشته در بین مردم محبوبیت بسیاری پیدا کنند، زیبایی چشمگیر آن ها و القای حس دلنشین طبیعت در افراد است. سازگاری با محیط زیست نیز از دیگر ویژگی‌ دکینگ های چوبی بوده که نباید از آن ها غافل شد. از دیگر ویژگی ها و مزایای استفاده از دکینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تحمل وزن زیاد برای قرار گیری وسایل و رفت و آمد
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • قابل شست و شو
  • امکان آبگریز نمودن سطح
  • تنوع رنگ و طرح بالا به خاطر استفاده از طیف های گسترده چوب
  • ایجاد حس زیبایی و طبیعت در محیط
  • نصب آسان و سریع
  • قابلیت انطباق با تمامی محیط های سرپوشیده و روباز
  • قابلیت ضد سایش در کف
  • افزودن نمای زیبا و منحصر به فرد به محیط
  • افزایش ارزش ساختمان
  • گسترش فضای مفید و کاربردی خانه برای برگزاری دورهمی در ماه های گرم سال و سرگرم شدن کودکان در محیط بیرون از خانه چوبی

 

 

انواع دکینگ های چوبی

به طور کلی دکینگ ها بر اساس موارد مختلفی چون نوع چوب و نوع نصب اعم از پرتابل یا ثابت در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند. همچنین گاهی دکینگ های چوبی را بر اساس محل قرارگیری در فضای باز یا بسته نیز دسته بندی می کنند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را داشته که روی قیمت آن ها نیز موثر است.

اگر بخواهیم دکینگ های چوبی را بر اساس نوع چوب دسته بندی نماییم باید این گونه گفت که برخی از آن ها از چوب های نرم که از برگ درختان سوزنی است ساخته شده و مناسب اماکنی چون استخر و حمام ها هستند. برخی دیگر نیز ساخته شده از چوب های سخت بوده که به خاطر چگالی بالا و مقاومت زیاد می توان برای محیط هایی که نیاز به تحمل وزن بالا دارند استفاده کرد. استفاده از وود پلاست در دکینگ ها این امکان را به وجود آورده که به خاطر زیبایی خیره کننده و مقاومت بالا بتوان در فضای باز از آن ها استفاده نمود.

 

 

قیمت دکینگ چوبی

تعیین قیمت دکینگ چوبی که برای ساخت خانه های چوبی یا ویلاهای چوبی استفاده می شود به عوامل متعددی بستگی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • متریال به کار رفته بر اساس نوع چوب، رنگ گیاهی و وزن، ابعاد و میزان عایق نمودن آن
  • هزینه زیرسازی و نصب دکینگ های چوبی

نحوه نصب کفپوش دکینگ

برای نصب کفپوش چوبی دکینگ برای خانه های چوبی یا ویلاهای چوبی ابتدا می بایست کف سازی و آماده سازی زمین به طور دقیق صورت گیرد. از این رو برای زیرسازی فلزی از پروفیل استفاده می کنند و برای کاهش زنگ زدگی، آن ها را با ماده ضد زنگ عایق می نمایند. در مرحله بعد ارتفاع را بالا می آورند و شاسی کشی لازم را در کنار تراز نمودن سطح انجام می دهند. در مرحله آخر نوبت به نصب دکینگ های چوبی می رسد، اما پیش از آن می بایست زیرسازی ترمووود به صورت کامل انجام شده و سپس روکش های چوبی روی آن قرار گیرند.

 

سخن پایانی

اگر خانه یا ویلای چوبی دارید و می خواهید آن را به شکل مدرن و امروزی در آورید، یکی از بهترین راهکارها نصب دکینگ های چوبی خواهد بود. چرا که با استفاده از دکینگ های چوبی در محیط های اطراف خانه می توان فضایی دلنشین و نمایی زیبا را برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی به وجود آورد. بدون شک استفاده از دکینگ چوبی در ویلاهای چوبی می تواند حال و هوای دلنشین و آرامش بخش را به دور از شلوغی شهر برای شما فراهم آورد.

منبع: پارس نیوز

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 14:31

آیا می دانید که چگونه می توان از اختلال در سیستم‌ های صنعتی جلوگیری کرد تا عملکردی بهینه حاصل شود؟ به نظر شما با چه ابزار و وسیله ای می توان به اندازه گیری و کنترل کمیت های فیزیکی مانند فشار، دما، جریان، سطح و... پرداخت؟

در پاسخ به پرسش بالا می توان اینگونه گفت که سنسور فشار یکی از ابزارهایی است که کاربرد بسیاری در صنعت داشته که می تواند نیروی حاصل از انبساط نمونه گاز یا مایع را با استفاده از تبدیل سیگنال الکتریکی اندازه گیری کند. ‌ در لغت واژه ترانسمیتر به معنای فرستنده بوده و گیج فشار مطابق همین معنی سیگنال های دریافتی را به سیگنال های استاندارد و قابل فهم برای واحد کنترل تبدیل و ارسال می نماید. به طور کلی ترانسمیترها بر اساس کمیتی که اندازه گیری می کنند به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که عبارتند از: ترانسمیتر فشار، ترانسمیتر دما، ترانسمیتر موقعیت، ترانسمیتر جریان، ترانسمیتر سطح، ترانسمیتر سرعت، ترانسمیترph و... که در اینجا قصد داریم به بررسی ترانسمیتر فشار بپردازیم.

 

ترانسمیتر فشار چیست؟

ترانسمیتر فشار یا پرشر فشار یک تجهیز اندازه گیری فشار در سیستم های انتقال سیالات است که به منظور دریافت، تبدیل و ارسال سیگنال مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از ترانسمیتر فشار می توان علاوه بر اندازه گیری فشار سیالات مانند گاز، مایع، روغن و هوا کمیت های مهم صنعتی مانند وزن، دما، چگالی، سطح و جریان را نیز اندازه گیری کرد. از آنجایی که از سیگنال ارسالی توسط ترانسمیتر می توان دیگر کمیت های فیزیکی را نیز اندازه گیری نمود، بنابراین دقت و سلامت این وسیله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین برخی از گیج های فشار نیازمند نصب با روش های خاص هستند تا بتوانند اطلاعات را به طور دقیق به دست گیرنده برسانند. علاوه بر این شرایط محیطی که ترانسمیتر فشار در آن قرار می گیرد و نصب صحیح آن از جمله عواملی است که به افزایش طول عمر و خروجی به دست آمده برای مدت طولانی و به صورت دقیق و ثابت کمک می کنند.

انواع ترانسمیتر فشار

به طور کلی ترانسمیترهای فشار بر اساس معیارهایی چون فشار قابل اندازه گیری و مکانیزم اندازه گیری تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

  • ترانسمیتر فشار مطلق که فشار واقعی در هر نقطه را نسبت به خلا اندازه گیری می کند.
  • ترانسمیتر فشار نسبی و فشار گیج به منظور اندازه گیری فشار اتمسفریک
  • ترانسمیتر فشار تفاضلی یا اختلاف فشار که برای بررسی اختلاف فشار بین دو نقطه متفاوت از یک سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.

در میان موارد بالا متداول ترین و کاربردی ترین ترانسمیتر را می توان ترانسمیتر فشار تفاضلی یا اختلاف فشار دانست که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

هدف استفاده از ترانسمیتر و گیج های فشار چیست؟

چند نمونه از مهم ترین اهداف استفاده از ترانسمیتر و گیج های فشار را می توان جلوگیری از مشکلاتی چون کاویتاسیون، شکست مکانیکی، آلودگی صوتی، لرزش بیش از حد، افت جریان و استهلاک قطعات دانست. علاوه بر این با استفاده از ترانسمیترهای فشار می توان به بهترین خروجی ممکن از کمیت های فیزیکی مانند جریان، دما و سطح دست پیدا کرد.

کاربرد ترانسمیترهای فشار

یکی از مهم ترین کاربردهای ترانسمیترهای فشار را می توان استفاده آن ها در صنایعی چون نفت، گاز، نیروگاه پالایشگاه، کارخانه های فرآوری مواد غذایی، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، کارخانه های پتروشیمی، پروژه ‌های عمرانی، کارخانه ‌های داروسازی، پروژه های معدنی، سیستم های پایپینگ، تاسیسات بهداشتی، تاسیسات سرمایشی، کارخانه های کاغذ سازی و صنایع کشاورزی، نساجی، تولید سیمان، پلاستیک سازی و... دانست. به طور کلی تمام صنایعی که نیاز به اندازه گیری و کنترل فشار سیالات دارند می بایست از ترانسمیترهای فشار استفاده کنند. از این رو ردپای ترانسمیترهای فشار را می توان در موارد زیر به خوبی مشاهده کرد.

  • در عملیات های حفاری چاه نفت و گاز برای بررسی فشار
  • بررسی و اندازه گیری اختلاف فشار در انواع پمپ و کمپرسور صنعتی
  • اندازه گیری فشار در فرآیند ساخت ماشین آلات صنعتی برای دستیابی به عملکردی بهتر
  • اندازه گیری فشار در کارخانه های کاغذ سازی در هنگام فرآیند تولید خمیر کاغذ
  • نظارت بر عملکرد خطوط انتقال و عملکرد توربین ها در نیروگاه ها
  • بررسی و کنترل فشار پمپ در کارخانه های مواد غذایی و نوشیدنی ها که برای انتقال سیالات ویسکوز و نیمه جامد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • استفاده در پروژه های معدنی و عمرانی به منظور کنترل بر انتقال دوغاب
  • کنترل فشار سیستم های انتقال ذرات ریز و پودرهای استفاده شده در کارخانه های داروسازی
  • نظارت بر پمپ های مورد استفاده در کارخانه های شیمیایی و پتروشیمی و بررسی فشار سیالات شیمیایی خورنده در آن ها
  • نظارت بر شبکه های توزیع خدمات شهری و فشار پمپ های بزرگ که برای انتقال آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند.
  • قابل استفاده در نیروگاه ها به منظور نظارت بر عملکرد خطوط انتقال، توربین ها ولو های کنترل و...

 

 

سخن پایانی

ترانسمیترهای فشار یا گیج های فشار یکی از وسایل پر کاربرد در صنایع و کارخانه‌جات هستند که از آن ها برای اندازه گیری و نمایش فشار سیالات استفاده می شود. ترانسمیترها دارای انواع مختلفی بوده که هر یک به طور مجزا و اصول مختص به خود در اماکن مختلف استفاده می شوند تا فشار را کنترل و اندازه گیری کنند. ترانسمیترهای فشار از آنجا که حساسیت های خاص خود را دارند؛ بنابراین می بایست در هنگام نصب نکات و قوانین مرتبط با هر ترانسمیتر را رعایت کنید تا این گونه عمر آن افزایش یافته و اطلاعات دقیق تری را به شما نمایش دهد. برای خرید یک ترانسمیتر فشار می توانید به سایت ای شاپ صنعت مراجعه کرده و متناسب به محل قرارگیری و نیاز خود ترانسمیتر فشار و گیج فشار را خریداری نمایید.

منبع: پارس نیوز

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 14:16

آیا می دانید که مهم ترین بخش در دکوراسیون خانه آشپزخانه است؟ به نظر شما برای داشتن آشپزخانه های ساده و آرامش بخش بهتر است از چه سبکی استفاده کرد؟ آیا تاکنون نام سبک مینیمالیستی در طراحی کابینت های گلاس agt به گوشتان خورده است؟

اگر شما فردی هستید که در هنگام چیدمان و طراحی دکوراسیون، سادگی را به تجملات ترجیح می دهید قطعا شما طرفدار سبک مینیمالیستی و ساده گرایی خواهید بود. از آنجایی که آشپزخانه قلب تپنده هر خانه ‌ای است بنابراین می توان با استفاده از سبک مینیمال یا همان سبک حداقل گرا یک فضای آرامش بخش و زیبایی در آن را ایجاد کرد. در این سبک آشپزخانه شما هرگز با شلوغی و بی نظمی یا وسایل اضافه همراه نبوده و تمامی وسایل در جای خود قرار خواهند گرفت تا فضایی آرامش بخش و به دور از تجملات را برای شما فراهم آورند. کابینت های گلاس یکی از انواع کابینت هایی است که در سبک مینیمال طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم به دنبال رواج فرهنگ ساده زیستی و در عین حال طراحی دکوراسیون خاص و منحصر به فرد هستید بهتر است در ادامه همراه ما باشید تا با سبک مینیمال یا همان ساده گرایی آشنا شوید.

 

 

منظور از آشپزخانه به سبک مینیمال چیست؟

امروزه در اکثر آشپزخانه های مدرن استفاده از سبک مینیمال طرفداران بسیاری دارد. در آشپزخانه های مینیمالیستی عموما از رنگ های روشن به خصوص سفید که القا کننده حس آرامش و پاکی است استفاده می شود. همچنین کابینت های گلاس به کار رفته در این سبک معمولا بزرگ و بدون درب و دستگیره طراحی می شوند تا به راحتی بتوان آن ها را به صورت کشویی یا فشاری باز و بسته کرد. در این خصوص می توان گفت که همین حذف وسایل جانبی و اضافی از روی کابینت ها موجب گشته تا آشپزخانه مجهزتر و کاربردی تر و به دور از تجملات به چشم آید.

یکی از موضوعات مهم در طراحی آشپزخانه هایی به سبک مینیمال توجهی ویژه به نورپردازی این محیط است تا بتوان با استفاده از آن فضای آشپزخانه را از سردی و بی روح بودن خارج کرد و محیطی گرم و جذاب ایجاد نمود. از این رو در آشپزخانه های مینیمالیستی از پرده هایی ساده و نازک استفاده می شود تا نور خورشید به راحتی به آشپزخانه ورود کرده و زیبایی آن را چندین برابر کند. همچنین در انتخاب لامپ برای این آشپزخانه ها می بایست از لامپ هایی با نور سفید و پر نور استفاده نمود تا حس آرامش و سر زندگی را در دل افرادی که به آشپزخانه وارد می شوند القا کند.

از دیگر نکاتی که برای طراحی آشپزخانه به سبک مینیمالیستی باید در نظر گرفت انتخاب مناسب کابینت های گلاس است که می بایست آن ها را از نوع جادار و توکار انتخاب کرد. طراحی این کابینت ها باید به گونه ‌ای باشد که در عین حال که جای زیادی برای قرار دادن وسایل آشپزخانه داشته باشند هرگز محتویات درون آن ها از بیرون قابل مشاهده نباشد. طراحی آشپزخانه به این سبک موجب می ‌شود تا در هر زمان از روز که به آشپزخانه خود نگاه کنید برقراری نظم و ترتیب در آن را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که در آشپزخانه ای به سبک مینیمالیستی هرگز جایی برای کابینت های کنده کاری شده و پر نقش و نگار نخواهد بود.

در آشپزخانه های به سبک مینیمال بهتر است تا برای جذابیت بیشتر از سنگ های مرمر ساده و صیقلی که در کنار سادگی و زیبایی، اصالت و جذابیت خاصی دارند استفاده کرد. سنگ های مرمر در بازار به رنگ های مختلفی موجود هستند و می ‌توانید آن‌ ها را بسته به قیمت کابینت های گلاس خود انتخاب نمایید.

 

 

فواید کابینت مینیمال در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

یکی از مهم ترین مزیت های کابینت مینیمال ظاهر و سبک خاص آن نسبت به دیگر کابینت های موجود در بازار است. به طوری که می توان با استفاده از آن ها تا همیشه آشپزخانه خود را مدرن و به روز نگه داشت و سلیقه خاص خود را به رخ کشید.

علاوه بر این با استفاده از کابینت های مینیمال می توان همیشه از تمیزی و آراستگی آشپزخانه خود لذت برد. اگر خانه و آشپزخانه کوچکی دارید بهترین راه برای حداکثر استفاده از حداقل فضا استفاده از کابینت های گلاس برای طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال است. استفاده از کابینت های مینیمال موجب می شود تا فضای کافی برای رفت و آمد اعضای خانواده وجود داشته و همچنین به خاطر عدم استفاده از دستگیره و وسایل اضافی، امنیت بیشتری برای حضور کودکان در آشپزخانه فراهم باشد. تمیزی و نظافت آسان به خاطر عدم وجود اجزای دست و پا گیر روی کابینت های مینیمال از دیگر مزیت‌ های استفاده از کابینت مینیمال در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است.

 

سخن پایانی

امروزه یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی سبک مینیمالیست برای دکوراسیون های داخلی مدرن است. با استفاده از کابینت های مینیمال می توان در عین سادگی زیبایی چشم نوازی را به وجود آورد. کابینت های گلاس از جمله کابینت های مینیمالیستی هستند که بر اساس بودجه و قیمت کابینت های گلاس می توان از آن ها در طراحی آشپزخانه هایی به سبک مینیمال استفاده کرد. اگر از طرفداران ساده زیستی هستید می توانید برای داشتن آشپزخانه ای مینیمالیست کابینت های گلاس را خریداری نمایید.

منبع: پارس نیوز

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 13:46

آیا می دانید کابینت ها تا چه اندازه می توانند نقش موثری در زیبایی دکوراسیون خانه داشته باشند؟ آیا به نظر شما شکل کابینت های نئوکلاسیک از گذشته تا به امروز تغییر چشمگیری پیدا کرده است؟ آیا شما هم دوست دارید که به جای استفاده از رنگ های تکراری در روکش کابینت های ممبران خود از از رنگ های جدید و سرزنده استفاده کنید؟

همان طور که می دانید کابینت یکی از اجزای اصلی هر خانه و آشپزخانه است که از آن برای نگهداری وسایل و نظم بیشتر استفاده می شود. اگرچه در گذشته از گنجه برای گذاشتن وسایل و ظروف استفاده می کردند اما امروزه با طراحی و تولید کابینت ممبران مدرن و کابینت های نئوکلاسیک افراد به دنبال این هستند که دکوراسیون آشپزخانه خود را به روز نگه داشته و از کابینت های جدید استفاده نمایند.

جالب است بدانید که تا پیش از انقلاب صنعتی از چوب های گران قیمت مانند بلوط و گردو که اغلب در خانه ثروتمندان دیده می شد برای ساخت کابینت استفاده می کردند. این در حالی است که پس از انقلاب صنعتی کابینت های فلزی با قیمتی مناسب به بازار آمدند تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند. پس از آن با ورود ام دی اف به بازار، تحولی عظیم در دکوراسیون داخلی هر خانه و آشپزخانه پدید آمد.‌ به طوری که اگر به گوشه و کنار هر خانه نگاه کنید حتما آثاری از ام دی اف را در کمدها، کابینت ها و قفسه های چوبی خواهید دید. با پیشرفت تکنولوژی نسل جدید از ام دی اف های برجسته مورد استقبال مردم قرار گرفت که یکی از محصولات آن کابینت های اکسترا است که جنس و کیفیتی بالاتر از ام دی اف های معمولی داشته و از آن ها در ساخت کابینت های نئوکلاسیک و کابینت های ممبران استفاده می شود.

 

 

کابینت های اکسترا

همان طور که در بالا نیز گفته شد با پدید آمدن ام دی اف استفاده از چوب در بسیاری از لوازم خانگی رواج پیدا کرد. اولین نمونه های ام دی اف ورقه های نئوپان با روکش های ساده بودند که به خاطر کیفیت پایین مقاومت لازم در برابر رطوبت و حرارت را نداشتند. این امر موجب گشت تا از چوب های جدید تر و با کیفیت تر در ساخت لوازم خانه و آشپزخانه به خصوص کابینت استفاده کنند.

در این خصوص با تلاش متخصصین صنعت، کابینت های اکسترا که از زیبایی و کیفیت بی نظیری برخوردار هستند تولید و روانه بازار شد تا بتوانند نظر بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی و تولید کنندگان کابینت را به خود جلب کند. در مورد کابینت های اکسترا لازم است بدانید که این کابینت ها از نوعی ام دی اف که محبوب ترین نوع محصولات ملامینه ای است تولید می شوند.

بهره‌ مندی از ۱۵۰ رنگ و طرح مختلف این امکان را برای مشتریان فراهم آورده تا بتوانند بسته به سلیقه و دیگر وسایل منزل خود کابینت های اکسترا را انتخاب نمایند. اگر علاقه مند به آن هستید که حس طبیعت را در خانه و آشپزخانه خود القا نمایید؛ می توانید از نمونه های چوبی و برجسته کابینت های اکسترا استفاده نمایید.

 

 

ویژگی های کابینت اکسترا

اگر بخواهیم خلاصه ای از ویژگی های کابینت اکسترا را برای شما بیان نماییم می توان این گونه گفت که:

  • کابینت های اکسترا به خاطر روکش ملامینه برجسته با رنگ بندی متنوعی که دارند توانسته اند در میان دیگر ام دی اف های موجود در بازار به جایگاه خوبی دست پیدا کنند و در رقابت با مدل های خارجی پیشی بگیرند.
  • در کابینت های اکسترا مغزی از کیفیت بالایی برخوردار بوده که علاوه بر بالا بردن مقاومت کابینت، از لب پر شدن آن در هنگام کار و نفوذ و رشد باکتری ها و میکروارگانیسم های بیماری زا در بافت داخلی کابینت جلوگیری می کنند.
  • دارای ابعاد ۱۱۲۰ در ۲۸۰۰ میلی متر و ضخامت ۸، ۱۶ و ۳۲ میلی متر

 

انواع کابیت های اکسترا

اگر می خواهید در چیدمان فضای خانه و آشپزخانه خود تحولی ایجاد کنید، بهتر است تا ابتدا به سراغ کابیت های آشپزخانه که یکی از مهم ترین اجزا در دکوراسیون هستند بروید. برای انتخاب رنگ و طرحی خاص در کابینت های آشپزخانه بهترین پیشنهاد استفاده از کابینت های اکسترا و خرید آن ها است. چرا که کابینت های ممبران و کابینت نئوکلاسیک براق به خاطر تنوع بی نظیری که در طرح و رنگ دارند می توانند نیاز هر سلیقه ای را پاسخگو باشند.

به طور کلی کابینت های اکسترا ۴ نوع و رنگ روکش ام دی اف پرطرفدار دارند که عبارتند از:

  • اکسترا سالید
  • اکسترا مدل رویسا
  • اکسترا پلاس
  • اکسترا مدل جم

 

 

سخن پایانی

بدون شک انتخاب اکثر افراد در کابینت و کمد، وسایلی از جنس چوب است. اما متاسفانه به خاطر محدود بودن منابع جنگلی و بالا بودن قیمت چوب طبیعی، استفاده از آن در وسایل مختلف دکوراسیون خانه هرگز به صرفه نخواهد بود. از این رو برای جایگزینی چوب طبیعی می ‌توان از ام دی اف های اکسترا که شباهت بسیاری به چوب های طبیعی دارند استفاده کرد. خرید کابینت های اکسترا به شما کمک می کند تا علاوه بر صرفه جویی در منابع طبیعی و کمک به احیای جنگل از رنگ‌ های منحصر به فرد، شاد و سرزنده استفاده نمایید. کابینت بازار در زمینه خرید انواع کابینت و سازه های چوبی به شما کمک می‌کند تا بهترین خرید را با کمترین هزینه داشته باشید برای ارتباط با کابینت بازار می‌توانید به سایت cabinetbazar.ir مراجعه کرده، و یا با شماره تماس های 22314022-021 و 09122238608 تماس بگیرید و با مشاوره رایگان خریدی مطمئن انجام دهید.

منبع: پارس نیوز

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 13:32

شاید تا به امروز خیلی از افراد درگیر مساله انتخاب کابینت برای آشپزخانه خود شده باشند. برای انتخاب یک کابینت که با طرح داخلی خانه شما مناسب باشد کار خیلی راحتی نیست! یکی از مهمترین قسمت انتخاب کابینت، انتخاب رنگ برای آن می‌باشد. یکی از زیباترین نوع کابینت در عصر امروز کابینت‌های زیبا و جذاب ممبران می‌باشد. کابینت ممبران از زیباترین طراحی‌های روز دنیا است که در بسیاری از خانه‌های لوکس و اشرافی به چشم می‌خورد. رنگ‌ها نقش بسیار مهمی را در چشمگیر بودن کابینت‌ها دارند و قسمت مهمی از جلوه کابینت بخاطر رنگ‌ آنها می‌باشد. بنابراین برای اینکه بتوانیم بهترین انتخاب و شیک‌ترین دکوراسیون را برای آشپزخانه خود داشته باشیم، بهتر است در انتخاب رنگ کابینت‌ها دقت کافی به خرج دهیم. دانستن نکاتی درباره با رنگ‌ها و شیوه قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم کمک به استاندارد بودن طرح و زیبایی بصری نیز می‌کند. در ادامه مطلب از سایت کابینت بازار قصد داریم به بررسی و راهنمای رنگ‌ کابینت برای سخت‌پسندان بپردازیم.

 

 

 

راهنمای انتخاب رنگ کابینت

اغلب افراد برای انتخاب رنگ کابینت‌ها سلیقه شخضی خود را اولویت قرار می‌دهند که این کار بسیار معقول است. اما بهتر است چند نکته را بدانید تا بتوانید به راحتی رنگ استاندارد و مورد علاقه خود را انتخاب کنید. معمولا افراد سخت‌پسند دیرتر و سخت‌تر رنگ و طرح را انتخاب می‌کنند. اما با طراحی کابینت‌های ممبران انتخاب برای سخت‌پسندان نیز بسیار آسوده شده است و این طرح نیاز تمام سلیقه‌ها را برآورده می‌کند. عوامل موثری در انتخاب رنگ کابینت‌ها وجود دارد که قصد داریم در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

برای انتخاب رنگ‌ کابینت‌ها باید به هارمونی و تم قالب بر منزل خود توجه داشته باشید. امروزه در طراحی خانه‌ها دو آشپزخانه وجود دارد که یکی را به مطبخ (آشپزخانه مخفی که برای پخت و پز استفاده می‌شود) می‌شناسند؛ و دیگری را برای دکوراسیون و زیبایی بیشتر منزل طراحی می‌شود. در آشپزخانه‌های مطبخ سعی کنید از رنگ‌های تیره استفاده کنید تا نیاز نباشد زود به زود آنها را تمیز کنید. در ادامه مطلب تعدادی از عوامل موثر در انتخاب رنگ را توضیح داده‌ایم:

انتخاب رنگ بر اساس جنس کابینت

به طور معمول کابینت‌هایی که با روکش ورقه‌های هایگلس ساخته می‌شوند، براق می‌باشند. به همین دلیل اگر کوچکترین لکی روی سطح این نوع از کابینت‌ها ریخته شود به راحتی و با یک دستمال نمدار پاک می‌شود. اما در مقابل رد جای دستمال نیز روی کابینت به جا می‌ماند. به همین دلیل اگر کابینتی با ورقه هایگلس انتخاب شما بود بهتر است از رنگ‌های خیلی روشن استفاده نکنید.

 

 

انتخاب رنگ کابینت بر اساس فضای آشپزخانه

قطعا می‌دانید که رنگ‌ها می‌توانند فضا را بزرگتر و کوچکتر نشان دهند. از آنجا که فضای بزرگی از آشپزخانه را کابینت‌ها فرا می‌گیرند پس بهتر است در انتخاب رنگ‌ آنها به فضای داخلی آشپزخانه خود توجه داشته باشید. اگر فضای داخلی خانه و آشپزخانه شما کوچک می‌باشد بهتر است در طراحی دکوراسیون خود و رنگ کابینت‌ها از رنگ‌های روشن و دلباز استفاده کنید؛ زیرا باعث بزرگتر نشان دادن خانه شما می‌شود. اما اگر خانه بزرگتر با آشپزخانه دلبازتری دستتان در انتخاب رنگ بازتر می‌باشد.

انتخاب رنگ کابینت بر اساس نور آشپزخانه

نور یکی از مهمترین عوامل زیبایی بصری دکور هر خانه‌ای می‌باشد. برای انتخاب رنگ کابینت باید به نور داخل آشپزخانه یا خانه خود دقت کنید؛ زیرا اگر نور کمی به آشپزخانه شما بتابد و رنگ کابینت شما تیره باشد، آن فضا بسیار دلگیر و کوچک به نظر می‌رسد.

انتخاب رنگ کابینت بر اساس دکور آشپزخانه

سبک کلاسیک، سبک مدرن، سبک سنتی و… هرکدام از این سبک‌ها با رنگ‌های خاصی مناسب هستند. بهتر است که برای انتخاب رنگ کابینت به این موضوع توجه داشته باشیم که سبک خانه با چه رنگی جلوه بیشتری دارد؟ لازم به ذکر است که رنگ سفید تقریبا با تمام سبک‌ها همخوانی دارد و زیبایی منحصر به فردی را به خانه و فضا می‌دهد. اگر از کابینت‌های مدرن در منزل خود استفاده کرده‌اید، محدودیت خاصی در انتخاب رنگ ندارید؛ اما در مورد طرح کلاسیک کابینت‌ها و کابینت ممبران، باید به انتخاب رنگ مناسب و مکمل آن با این سبک بپردازید. رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، شیری، نسکافه‌ای و قهوه‌ای بهترین گزینه برای کابینت‌هایی با طرح کلاسیک هستند.

 

 

ترکیب رنگ در کابینت

هر رنگ و هر طرحی مشتری خاص خود را دارد. اغلب مشتریان و کاربران طبق سلیقه و فضای خود رنگ دکوراسیون خانه خود را انتخاب می‌کنند. در سال‌های اخیر طراحی کابینت‌ها با دو رنگ رونق چشمگیری داشته و مردم طبق خواست خود از دو رنگ برای کابینت‌های خود استفاده می‌کنند. بهتر است که اگر این مدل طرح را انتخاب کنید از دو رنگ که با هم همخوانی دارند استفاده کنید؛ یعنی تضاد و تعادل میان دو رنگ استفاده شده را باید رعایت کنید. توصیه می‌کنیم که از یک رنگ روشن برای پس‌زمینه جهت انعکاس نور انتخاب کنید و رنگ دیگر را تیره انتخاب کنید. انتخاب چند رنگ در کابینت‌ها تفاوتی در قیمت‌ آنها نیز دارد. اما لازم به ذکر است که قیمت هر کابینتی متفاوت است؛ به طور مثال قیمت کابینت‌ ممبران طبق طرح انتخابی شما، رنگ، ابعاد و اندازه آن متفاوت است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت کابینت‌ها و مشاوره برای انتخاب آنها با کارشناسان شرکت کابینت بازار تماس بگیرید.

منبع: بهترین یاب

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 17:20

قطعا زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه برای تمام افراد هر خانه‌ای مهم می‌باشد، پس به دنبال آن باید زیباترین طرح و کلاسیک‌ترین مدل را برای آشپزخانه خود پیاده کنیم. کابینت‌ها از مهم‌ترین دیزاینی می‌باشند که می‌تواند به آشپزخانه شما روح ببخشد و باعث شود زیبایی آن دوچندان بشود. کابینت‌ نئوکلاسیک از مدرن‌ترین و شیک‌ترین کارهای کابینت در عصر امروز می‌باشد. شما می‌توانید با انتخاب کابینت‌هایی با رنگ، طرح، ابعاد و دستگیره‌های مختلف سبک جدیدی را برای فضای آشپزخانه خود پیاده کنید. شاید تصور اغلب مردم از دستگیره همان قطعه فلز زاویه‌دار روی کابینت‌ها باشد، اما امروزه با طراحی‌های شیک و خاص‌تری روبه‌رو هستیم. کابینت‌هایی با دستگیره مخفی از به‌روزترین مدل‌ها می‌باشند که طرفداران زیادی نیز دارند. دستگیره‌های مخفی که روی کابینت تعبیه شده است باعث طول عمر بیشتر کابینت و کاهش صدا هنگام باز و بسته کردن در را در پیش رو دارد. در ادامه مقاله از سایت کابینت بازار با ما همراه باشید تا بتوانید با تمامی ویژگی‌های دستگیره کابینت‌ها آشنا شوید.

 

 

کابینت های بدون دستگیره (دستگیره مخفی)

همانطور که در بالا به آن اشاره کرده‌ایم امروزه تقاضای کابینت‌هایی با دستگیره مخفی بسیار بالا می‌باشد و افراد به دلیل زیبایی و استفاده آسان آن این مدل از کابینت را در اولویت خود قرار می‌دهند. شاید تصور کنید در این مدل از کابینت‌ها دستگیره‌ای وجود ندارد، اما لازم است بدانید که در حقیقت دستگیره‌ها به صورت مخفی طراحی شده‌اند. به این مدل از دستگیره نیز دستگیره پروفیل یا شاخه‌ای هم گفته می‌شود. اغلب مشتریان کابینت‌ساز‌ها از کابینت‌های نئوکلاسیک با دستگیره مخفی برای خانه خود سفارش می‌دهند؛ زیرا زیبایی دوچندانی به فضا می‌دهد و کار کردن با آن‌ها بسیار راحت می‌باشد.

در این مدل از کابینت‌ها هیچگونه طرحی برای دستگیره اجرا نمی‌کنند و دستگیره کاملا به صورت مخفی تعبیه می‌شود. کابینت‌هایی با درب مگنتی و یا بدون دستگیره در این دسته قرار می‌گیرند. دستگیره مخفی در داخل کابینت طراحی شده است و با استفاده از آهنرباها و یا دستگیره‌های مکانیکی باز و بسته می‌شوند. در این طرح بسیار کاربردی این امکان به کاربر داده می‌شود که با فشار دست کابینت را باز کند. در واقع درب این نوع از کابینت‌ها با فنرهای به کار رفته باز و بسته می‌شود.

ویژگی های دستگیره مخفی کابینت

از ویژگی‌های بسیار بارزکابینت‌ها با دستگیره مخفی، زیبایی آنها و عدم دیده‌شدن هرگونه ابزاری روی سطح کابینت ‌می‌باشد. مخاطبان با نصب این مدل از کابینت‌ها در منزل خود می‌توانند از قابلیت‌هایی نظیر باز و بسته شدن آسان و بی صدا، آزادی عمل، قابلیت توقف درب کابینت در هر موقعیت، دسترسی به فضای کلی کابینت، فنرهای قوی و محکم، طول عمر بالا، زیبایی منحصربه‌فرد و پایداری ابعاد آن‌ها برخوردار شوند.

 

 

مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت

امروزه در زمینه دیزاین و طراحی داخلی خانه، کابینت‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. کابینت‌های نئوکلاسیک، کابینت ممبران و… از لوکس‌ترین و به روزترین کار‌هایی می‌باشند که زیبایی خاص و چشمگیری به فضا می‌بخشند. دستگیره مخفی روی کابینت‌ها مزایا و معایبی دارند که کاربران طبق سلیقه و کاربرد آن‌ها به راحتی می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. ویژگی‌های دستگیره مخفی کابینت‌ها باعث شده که توجه سخت پسندان را نیز به سوی خود جلب کنند. در ادامه قصد داریم در مورد چند مورد از مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت‌ها توضیح بدهیم:

مزایا دستگیره مخفی کابینت

از آنجایی که سطح سیقلی و طرح‌دار کابینت‌ها زیبایی منحصر‌به‌فرد خود را دارند، استفاده از دستگیره مخفی برای این مدل از کابینت‌ها باعث می‌شود زیبایی آنها از بین نرود و سطح فلزی روی طرح آن‌ها را نگیرد. به علاوه اینکه این مدل دستگیره پنهان می‌باشد و برای افرادی که کودک در خانه دارند بسیار امن است. از دیگر مزایای این کابینت خاص بودن و به روز بودن طرح ‌آنها می‌باشد. این دستگیره‌ها هیچوقت از مد روز نمی‌افتند و زیبایی خود را از دست نمی‌دهند.

 

تصور کنید در حال آشپزی هستید و وسیله‌های آشپزی در دست دارید؛ باید با دست خود در کابینت را باز کنید و خب به طبع درب کابینت و دستگیره کثیف می‌شود. از خوبی‌های دیگر این مدل از کابینت‌ها با دستگیره مخفی استفاده راحت از آن می‌باشد. شما می‌توانید حتی با آرنج خود درب کابینت را باز کنید.

معایب دستگیره مخفی کابینت

همه‌ی محصولات به علاوه مزایایی که دارند معایبی نیز در مقابل در خود دارند که کاربران بعد از شناخت و آشنایی با آنها به راحتی می‌توانند تصمیم خود را بگیرند. کابینت‌هایی با دستگیره مخفی در دو حالت طراحی می‌شوند. یک طرح آن‌ها به صورتی می‌باشد که با فشار دست باز می‌شوند، ولی در طرح دیگر آن کانال‌هایی بالای درب‌ها قرار می‌گیرند و فضای خالی را ایجاد می‌کنند.که با قرار گرفتن انگشتان در این فضا می‌توان درب کابینت ها را باز کرد و خب خطر قرار گرفتن انگشت ما بین‌ آن وجود دارد.

 

 

قیمت کابینت نئوکلاسیک با دستگیره مخفی

به طور معمول نمی‌توان دقیق قیمت کابینت نئوکلاسیک را پیش‌بینی کرد زیرا قیمت و هزینه کابینت‌ها بستگی به نوع طرح، ابعاد، رنگ‌بندی، کیفیت و… دارد. از همین رو نمی‌توان قیمت ثابتی را با نرخ روز تعیین کرد. شرکت کابینت بازار برای پاسخگویی به شما مشتریان عزیز و خوش‌سلیقه در ساعات کاری روز آماده می‌باشد. شما می‌توانید ضمن مشاوره با کارشناسان ما از قیمت و هزینه نصب کابینت‌ها مطلع شوید.

منبع: باحال مگ

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 110 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 15:53

چند سالی است کابینت های گلاس به بازار آمده اما همچنان هم انتخاب اول افرادی است که رنگ درخشان این کابینت‌ها را برای قلب خانه خود می‌پسندند. این کابینت با نما و درخشش خاصی که دارد، توانسته نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند و به فضای آشپزخانه رنگ و لعاب ویژه‌ای بدهد. البته اخیرا کابینت هایگلاس مات نیز به بازار عرضه شده که آن مدل نیز مشتریان خاص خود را دارد.

 

 

به گزارش کاماپرس به نقل از سازا دیزاین، معمولا افراد زیادی برای فضای کوچک خانه خود به دنبال کابینت‌هایی هستند که جلوه ویژه‌ای داشته باشند. کابینت های گلاس یکی از انتخاب‌ها برای مشتریانی است که فضای کمی در خانه و آشپرخانه دارند. البته این مدل کابینت برای آشپرخانه‌های بزرگ نیز کاربرد دارد و به طور کلی جلوه ویژه‌ای به هر نوع منزل با سبک دکوراسیون متفاوت می‌بخشد. در ادامه با اطلاعات بیشتری برای انتخاب کابیت های گلاس مناسب هر آشپزخانه ارائه می‌شود؛

تعریف کابینت های گلاس

اسم کابینت هایگلاس به معنی شفافیت بالا بوده و همین واژه بیان کننده ظاهر براق و صیقلی این مدل کابینت است. در واقع نام این نوع کابینت از ورق تشکیل دهنده آن گرفته می‌شود. ورق های گلاس از نوعی پلیمر ساخته می‌شود که شفافیت آن از شیشه بیشتر بوده و سختی آن به حدی است که برای ساخت کابینت مناسب به نظر می‌رسد. ورق‌های گلاس ای جی تی و ای جی ای یکی از دو مدل انواع ورق‌ هایگلاس پرطرفدار بازار هستند. این ورقه‌ها مقاومت زیادی در مقابل رطوبت، ضربه خوردگی و … دارند.

 

 

بهترین رنگ کابینت های گلاس برای آشپزخانه بزرگ

معمولا انتخاب رنگ کابینت با توجه به ابعاد آشپزخانه‌ها مهم است. در صورتی که فضای آشپرخانه بزرگ باشد، به کارگیری رنگ‌های تیره و همچنین گرم بیشتر پیشنهاد می‌شود. معمولا افرادی که مایل به نصب کابینت هایگلاس در آشپزخانه بزرگ خود هستند می‌توانند رنگ‌های مشکی یا طوسی را مدنظر قرار دهند. این رنگ‌ها به فضاهای بزرگ جلوه خاصی می‌دهند.

بهترین رنگ کابینت های گلاس برای آشپزخانه کوچک

معمولا این روزها ابعاد آشپرخانه‌ها کوچک شده و افراد به دنبال دکوراسیونی هستند تا این فضا را بزرگ‌تر جلوه دهند. افرادی که دارای آشپزخانه کوچک دارند بهتر است به سمت کابینت هایگلاس بروند، زیرا این مدل به دلیل انعکاس نور و درخشش زیادی که دارند، این نوع فضاها را بزرگ‌تر جلوه‌ می‌دهند. ضمنا افراد برای کابینت هایگلاس آشپزخانه کوچک خود بهتر است رنگ‌های روشن و سرد را در اولویت قرار دهند. به کارگیری رنگ‌هایی مثل قرمز یا سبز یا آبی باعث بزرگ‌تر نشان دادن این فضا خواهد شد. این رنگ‌ها فضا را دلبازتر کرده و حس آرامش خوبی را در فضاهای کوچک به خوبی انتقال می‌دهند.

انواع رنگبندی کابینت های گلاس

ورقه هایگلاس در انواع رنگ و طرح در بازار موجود است و افراد می‌توانند از بین چند صد رنگ انتخاب داشته باشند. نگاهی به طیف رنگ‌های کابینت‌های های گلاس نشان می‌دهد که رنگ‌هایی مثل مشکی و سفید همیشه طرفداران خاص خود را دارند. طرح ابر و باد، رنگ‌های اکلیلی و شاینی و همچنین رنگ‌های شادی و پرانرژی مثل قرمز و سبز نیز پرطرفدار هستند. در کل تنوع رنگ بندی این نوع کابینت زیاد است و افراد با توجه به سبک و صیاق منزل خود و همچنین نوع دکوراسیونشان امکان انتخاب هر رنگی و طرحی را دارند.

 

 

برای کابینت های گلاس آشپزخانه خود با سازادیزاین همراه شوید

اگر به دنبال مجموعه‌ای برای انتخاب رنگ و ساخت کابینت های گلاس هستید و می‌خواهید از این بابت آسوده خاطر باشید، بهتر است به وبسایت سازا دیزاین سر بزنید. این مجموعه در طراحی ظاهری بناهای عمومی و اختصاصی در سطح شهر و همچنین طراحی‌های داخلی سابقه خوبی دارد و تیم حرفه‌ای و باتجربه آن همواره خدمات مفیدی ارائه می‌دهند. افرادی که هنوز در انتخاب رنگ و مدل موردنظر خود تردید دارند می‌توانند از خدمت مشاوره رایگان این مجموعه استفاده کنند. سازادیزاین تاکنون پروژه‌های زیادی برای سینمای خصوص، سالن کنفرانس و همایش انجام داده است. پروژه ویلای بابلسر، ساختمان مسکونی ظفر، ساختمان ادارای داریان از جمله پروژه‌های مسکونی و تجاری این مجموعه محسوب می‌شوند.

افرادی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند می‌توانند با شماره 02122303445 با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرند و سوالات خود را مطرح کنند. همچنین با مراجعه به خیابان پاسداران، خیابان گیلان، نرسیده به خیابان شهید عراقی، پلاک 4، واحد 2 امکان مراجعه حضوری و دریافت مشاوره رایگان با تیم سازا دیزاین وجود دارد.

منبع: کاما پرس

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت: 17:46

پوشش لباس ایمنی برای کارکنان مشاغل آتش نشانی، پتروشیمی و تولید برق، برق کاری و… که در انجام فعالیت­های خود همواره با برق سر و کار دارند الزامی می­باشد. لباس ضد الکتریسیته انواع متفاوتی دارد که باید با توجه به کار خود آن را تهیه نمود، به طور مثال لباس آتش نشانی ضد جرقه با لباس یک برق کار دارای تفاوت­هایی در ظاهر آن می­ باشد که بتوان نسبت به فعالیت هر کدام از این شغل­ها از راحتی و ایمنی مخصوص به هر لباس بهره برد. تهیه­ ی لباس،کفش ایمنی و دستکش ایمنی با کیفیت، مورد تایید استانداردهای جهانی و تضمین ایمنی هر فرد در برابر هر گونه برق گرفتگی نیازمند محیط­هایی می­باشد که خطر برق گرفتگی جان کارکنان را تهدید می­کند.

 

 

دژ محکم در برابر نفوذ خطر

لباس ضد الکتریسیته هرگونه بار الکتریکی را از بدن خارج می­کند و با خاصیت ضد جرقه­ای که دارد اجازه­ ی نفوذ هیچ الکتریسیته­ ای را به درون الیاف خود نمی­دهد. جنس لباس ایمنی به گونه­ای ساخته شده است که باعث می­شود به وظیفه­ ی خود به خوبی عمل نماید. همچنین این لباس از نفوذ هرگونه آلودگی مانند غبار به پارچه­ ی لباس جلوگیری می­کند.

لباس ایمنی ضد الکتریسیته در محیط مرطوب

در محیط­های مرطوب که عبور برق و الکتریسیته بسیار پیشرو و راحت انجام می­شود استفاده از تجهیزاتی مانند لباس و کفش ایمنی که بتواند در برابر خطر برق گرفتگی از شما محافظت کند الزامی و ضروری است. این لباس با خاصیت ضد جرقه در عملیات­ های متنوع آتش نشان­ها کاملا عبور برق را خنثی می­کند و امنیت جانی را تضمین می­نماید.

راحتی لباس ایمنی ضد الکتریسیته

انعطاف این لباس بسیار زیاد است و با وزن سبکی که دارد هیچ محدودیتی به فرد در حرکت کردن و انجام فعالیت خود نمی­دهد. لباس ضد جرقه در کنار کارایی بسیار مفید خود و ویژگی­های قابل توجه آن از راحتی زیادی برخوردار است و هیچ سختی در پوشش آن ایجاد نمی­شود، همچنین برای کارکنانی که ساعت­های طولانی باید دارای پوشش ضد الکتریسیته باشند نیز راحتی و انعطاف لازم را فراهم می­کند و افراد می­توانند با امنیت کامل و بدون آشفتگی به کار خود برسند.

جنس لباس ضد جرقه

انتخاب جنس این لباس­ها به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی معمولا نخی می­باشد و در ساخت آن از الیاف متنوع طبیعی و مصنوعی استفاده می­شود. استفاده از پارچه­های کتان و نخی معمولا در مشاغل برق کاری استفاده می­شود که ضد جرقه هستند و در صورت آتش گرفتن به بدن نمی­ چسبند. جنس لباس­های ضد الکتریسیته معمولا با پارچه­ای به نام داکرون تهیه می­شود که نارسای الکتریکی می­باشد.

دارای ایمنی بالا

با اطمینان از داشتن کیفیت متناسب لباس ایمنی فردی که از آن استفاده می­کند نیز از آرامش روانی برخوردار می­شود، خصوصا در آتش نشان­ ها که در انجام عملیات خود با استرس­ و خطرات زیادی همراه می­شوند داشتن ایمنی بالا و اطمینان از سلامت فردی باعث می­شود با خیالی آسوده از جان خود به فعالیتشان بپردازند. پس تهیه­ ی لباسی با کیفیت ایمنی بالا و مورد تایید استانداردهای جهانی امری پر اهمیت است.

واکنش در برابر دیگر مواد

لباس ایمنی ضد الکتریسیته هیچ گونه واکنشی با دیگر مواد آلی و غیر آلی ندارد و نیازی نیست نگران بخار حاصل از دمای بالایی که این لباس تولید می­کند باشید، چرا که هیچ خطری برای موارد موجود در آزمایشگاه و کارخانه­ های پتروشیمی یا تولید برق ندارد.

لباس ضد الکتریسیته آتش نشانی

در کنار وظیفه­ ی اصلی آن که حفاظت از نیروهای آتش نشانی در برابر برق گرفتگی است در برخی قسمت­های این لباس پارچه­های شب رنگ کار شده تا در تاریکی و عملیات­ ها قابل تشخیص باشند.

 

 

سایز لباس ایمنی

لباس ضد جرقه باید در اندازه و سایزهای متنوعی تهیه شود تا کارکنان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و در انجام فعالیت خود محدودیتی نداشته باشند. حتما هر فرد باید سایز متناسبی را برای کار انتخاب کند چرا که در غیر این صورت می­تواند باعث سختی در انجام امور خود بشود.

شکل ظاهری لباس ضد جرقه

این لباس هم به صورت سرهمی و هم به صورت شلوار و اورکت می­باشد. در هنگام فعالیت در محیط کاری جا به جا کردن وسایل کوچک مانند آچار یا بی سیم آتش نشان­ها نیازمند تعبیه جیب­هایی بر روی لباس است تا حمل این وسایل آسان صورت بگیرد. دکمه و زیپ­های استفاده شده در این لباس باید از جنس پلاستیک باشد تا خطر برق گرفتگی را بالا نبرد.

جمع‌بندی

در محیط­هایی که خطر برق گرفتگی جان کارکنان و افراد آن را تهدید می­کند استفاده از لباس ایمنی ضد الکتریسیته و ضد جرقه از اهمیت زیادی برخوردار است. اما تهیه­ ی این لباس با کیفیتی مطلوب که بتواند ایمنی فرد را تضمین کند و دارای استانداردهای جهانی باشد نکته­ ای حائز اهمیت است. در مشاغل پر خطر مانند آتش نشانی در هنگام عملیات نیازمند لباس و کفش ایمنی با خاصیت ضد الکتریسیته هستند تا با خیالی راحت به انجام امور خود که می­تواند عبور از یک محیط مرطوب، تعمیر، یا نجات یک فرد آسیب دیده باشد بپردازند، چرا که اگر احساس خطر وجود داشته باشد و جان خودشان نیز در معرض آسیب باشد در انجام عملیات به مشکل برخورد خواهند کرد. ایمن کالا با وجود داشتن تمامی این لوازم ایمنی از شما در برابر شغل پرخطر شما محافظت می کنید برای خرید این کالاها کافی ست به سایت www.imenkalla.com مراجعه کنید.

منبع: راه پایدار

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 104 تاريخ : يکشنبه 22 آبان 1401 ساعت: 15:41

استفاده از تجهیزاتی مانند کفش ایمنی و لباس ایمنی که در محیط­های کاری حفاظت از جان ما را تضمین میکنند اهمیت بسیاری دارد. نیروی مشاغلی همچون آتش نشان­ها، کارگران، مهندسان و همچین مشاغلی که در فعالیت­هایشان با ابزار برق یا دیگر خطرات سر و کار دارند برای اینکه هنگام کار به خود آسیبی نزنند نیازمند استفاده از وسایلی هستند که از آن­ها در برابر خطرات محافظت نماید.

این اکسسوری باید دارای استانداردهای بین المللی باشد در غیر این صورت با کیفیت ساخت پایین می­توانند جان افراد را به خطر بیندازند. در ادامه به معرفی و کارایی انواع اکسسوری ایمنی می­پردازیم.

 

 

 

یونیفرم مخصوص کار

با توجه به شغلی که در آن فعالیت دارید نیازمند لباسی هستید که در برابر برخورد با اجسام تیز، در برابر حرارت و گرما، برق گرفتگی و.. از بدن به خوبی محافظت کند و سلامت هر فرد را تضمین کند. این لباس­ها انواع گوناگون با ویژگی­های مختص به خود را دارند که باید با توجه به محیط کارتان لباس کار مناسب آن را انتخاب کنید.

از نکات حائز اهمیت هنگام خرید این لباس توجه به سایز و اندازه­ی آن است، لباس کار باید کاملا اندازه­ی فرد باشد و نباید راه رفتن و انجام انواع حرکات و فعالیت را برای شما سخت کند. لباس کار وابسته به کارایی که دارد از جنس­های گوناگونی نیز در بازار برخوردارند و از لحاظ شکل ظاهری نیز به دسته­های لباس کار سرهمی، دو تکه، روپوش، یکسره، خلبانی و... تقسیم می­شوند.

کفش ایمنی

یک کفش ایمنی مناسب باید از پا در برابر حریق و آتش، برخورد با اجسام تیز، موارد شیمیایی و اسیدی، برق گرفتگی و الکتریسیته، جذب و ورود هرگونه آب و مایعات اسیدی و شیمیایی محافظت نماید و در برابر آن­ها از مقاومت مناسبی برخوردار باشد. کفش­های ایمنی نیز در انواع متفاوتی تولید می­شوند که با توجه به نوع نیازمندی در شغل خود می­توانید از ویژگی­های آن بهره ببرید، از دیگر ویژگی­های مورد نیاز برای این کفش­ها وجود انعطاف و کفی نرم و راحت است که بتوان در شرایط سخت و فعالیت طولانی با آن­ها راحت کار کرد.

دستکش ایمنی

دستکش ایمنی با توجه به کاربرد آن در محیط کاری که قرار است در آن استفاده گردد باید بررسی شود، از جمله ویژگی­های استفاده از دستکش ایمنی در مشاغل آسیب ندیدن پوست دست در طولانی مدت است. دستکش ایمنی مناسب باید دارای این ویژگی­ها باشد:

  • ضد حریق و مقاوم در برابر حرارت
  • منعکس کننده­ی گرما
  • مقاوم در برابر اجسام تیز
  • جلوگیری از سوختگی
  • ممانعت از ورود مواد شیمیایی
  • جذب نکردن آب و مایعات
  • جلوگیری از آسیب­های جوشکاری
  • جلوگیری از آسیب­های برش کاری
  • مقاومت در برابر سایش
  • و ...

محافظ گوش

در محیط­های پر سر و صدای صنعتی استفاده نکردن از محافظ گوش در طولانی مدت سبب آسیب به شنوایی می­شود. این وسیله کاربرد بسیار مهمی دارد و در کارخانه­ها که صدای دستگاه­های صنعتی ناخوشایند است می­تواند از گوش و شنوایی افراد به خوبی محافظت نماید. محافظ گوش نیز دارای انواع متفاوتی است که در محیط­های کار می­توان از آن بهره برد.

عینک ایمنی

عینک ایمنی نیز مانند دیگر ابزار ایمنی از اقسام و گونه­های مختلفی از جمله عینک ایمنی جوشکاری، عینک ایمنی ریخته­گری، تراشکاری و... برخوردار است و با توجه به نیاز خود می­توانید هر کدام از آن­ها را تهیه کنید. عینک ایمنی از چشم در برابر گازهای سمی و خطرناک، پاشیدن مواد شیمیایی، گرد و غبار، برخورد با اجسام کوچک و بزرگ محافظت می­کند، همچنین این عینک نباید دید افراد را سخت کند و تمیز کردن آن نیز باید به آسانی صورت پذیرد.

کلاه ایمنی

در محیط­های پر خطر ضربات ناشی از افتادن مصالح ساختمانی در اثر ریزش یا ساخت و ساز زیاد است و برای جلوگیری از برخورد این اجسام به سر و خصوصا آسیب به جمجمه استفاده از این کلاه ایمنی بسیار پر اهمیت است، همچنین برخی از انواع کلاه ایمنی علاوه بر محافظت از سر و گردن از صورت نیز در برابر مواد و بخارهای شیمیایی و اجسام تیز محافظت می­کند. با توجه به شغلی که در آن فعالیت دارید کلاه­های ایمنی نیز متفاوت هستند و از جمله این تفاو­ت­ها رنگ آن­ها می­باشد، رنگ­های سفید، سبز، آبی، قرمز، قهوه­ای، خاکستری از انواع رنگ بندی آن می­باشد و پر کاربردترین آن­ها رنگ زرد است که به طور معمول در پروژه­های عمران و کارهای ساختمانی استفاده می­شود.

 

 

ابزار ایمنی در ارتفاع

در مشاغلی که در ارتفاع زیاد کار می­کنند نیازمند به ابزارهای ایمنی مانند کمربند ایمنی، هارنس یا نگهدارنده و... می­باشند که از سقوط جلوگیری می­کند.

ماسک­های تنفسی

این ماسک­ها از صورت، چشم و تنفس در برابر غبار و مواد شیمیایی موجود در هوا محافظت می­کند. استفاده از آن در محیط­هایی که به صورت مداوم در معرض بخارهای سمی، غبار، مواد شیمیایی هستند امری ضروری برای حفظ سلامت بدن می­باشد. از انواع ماسک­های محافظ تنفسی می­توان اشاره کرد به:

  • ماسک­های تمام صورت
  • ماسک­های نیمه صورت
  • ماسک­های فیلتردار
  • ماسک­های بدون فیلتر

جمع بندی

ابزار ایمنی هر کدام از اقسام متنوعی برخوردار هستند، به طور مثال از انواع دستکش ایمنی می­توان به دستکش برزنتی، چرمی، توری فلزی، پارچه­ای و آستردار، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و... اشاره نمود که باید با توجه به محل کار خود و مسائلی که در کار با آن سر و کار دارید از مناسب­ترین آن­ها بهره ببرید. ابزار ایمنی باید دارای استانداردهای جهانی باشد و وظیفه­ی خود که حفاظت از جان و سلامت افراد است را به خوبی تضمین کند. با مراجعه به سایت ایمن کالا می‌توانید به تمامی این اکسسوری ها دسترسی داشته باشید و در شغل خود از تمامی خطرات محافظت کنید.

منبع: ایلنا

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 103 تاريخ : يکشنبه 22 آبان 1401 ساعت: 15:21

هر منزلی با توجه به سبک و سیاق و دکوراسیونی که دارد از مدل مخصوصی از کابینت استفاده می‌کند. اخیرا برای خانه‌هایی با سبک تلفیقی از کابینت نئوکلاسیک استفاده می‌شود که جلوه خوبی به فضای آشپزخانه می‌دهد.

به گزارش کاماپرس به نقل از کابینت بازار، در حال حاضر کابینت‌ها در سه طرح مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک در بازار عرضه می‌شوند. طراحی این نوع کابینت‌ها با یک دیگر متفاوت است و بسته به فضای آشپزخانه و وسایل به کار رفته در آن تعیین خواهد شد. کابینت نئوکلاسیک یکی از انواع مدل‌های پرطرفدار بازار است که به دلیل متریال به کار رفته در آن، استحکام و پایداری بالایی دارد. به همین دلیل افراد با خیال آسوده می‌توانند تمامی ظرف و وسایل خود را در آن جای دهند.

 

 

در واقع این سبک تلفیقی از دو نوع مدرن و سنتی است و از رنگ و لعاب خاصی برخوردار است به همین دلیل توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند. در صورتی که کابینت نئوکلاسیک با نورپردازی خوبی به کار برود، جلوه خاصی به آشپزخانه خواهد بخشید. اما افرادی که قصد اجرای یک کابینت زیبا در فضای آشپزخانه خود را دارند باید درباره تاثیر نورپردازی مناسب و انواع آن اطلاعات کافی داشته باشند. در ادامه انواع نورپردازی کابینت نئوکلاسیک و دیگر مسائل مربوط به آن برای اجرای یک کابینت زیبا مطرح خواهد شد.

تاثیر نورپردازی در طراحی کابینت

نورپردازی آشپزخانه، مخصوصا نورپردازی دکوراتیو آشپزخانه بر طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی موثر است یا از سبک آن اثر می‌گیرد. زیرا برای افرادی که در سالن پذیرایی هستند، آشپزخانه در دید کامل خواهد بود. پس اجرای نورپردازی چشم گیر در آشپزخانه، به خصوص کاربرد نورهای مخفی، می‌توان نورپردازی سالن پذیرایی را متنوع‌تر کرد و طراحی دکوراسیون داخلی را بهتر کرد.

 

 

انواع نورپردازی در کابینت ممبران و نئوکلاسیک

روش‌های مختلفی برای نورپردازی کابینت وجود دارد که در ادامه به طور ضمنی به آن‌ها اشاره خواهد شد؛

نورهای پایین تاب

نورهای پایین تاپ برای کابینت‌های نئوکلاسیک آشپزخانه‌های کوچک با متراژ پایین مناسب است. زیرا این نورپردازی اغلب با انعکاس نور از قفسه‌های ثابت بر رنگ‌ها تاکید می‌کنند.

نورهای بالاتاب

آشپزخانه‌هایی که سقف مرتفع دارند و کابینت‌ها دارای فاصله هستند، نورپردازی بالاتب بسیار مناسب است. این نوع نورپردازی باعث ایجاد فضای خوبی برای این نوع آشپزخانه‌ها می‌شود.

استفاده از دیمرها

برخی افراد خواهان نورپردازی مناسب کابینت‌ها با کمترین میزان مصرف برق و هزینه هستند. بهترین روش کنترل میزان شدت نور و همچنین زیباتر شدن کابینت نئوکلاسیک و ممبران است.

کدام قسمت از کابینت را می‌توان نورپردازی کرد؟

تمرکز نور در فضای آشپزخانه باید همگی به سمت کابینت‌ها باشد، زیرا این بخش نقطه عطف فضا است. همه نورها باید طوری مورد استفاده قرار بگیرند که جلوه اصلی آن به سمت کابینت‌های آشپزخانه باشد. در واقع استفاده از وسایل نوردهی گران قیمت چندان مورد توجه نیست. صرفا نوع نورپردازی و چگونگی به کارگیری برای جلوه دادن به کابینت‌ها اهمیت دارد. بیشتر فضای درونی کابینت‌ها و نوار پایینی آن‌ها قابل نورپردازی است.

 

 

وسیله روشنایی مناسب برای نورپردازی کابینت

نورپردازی کابینت‌ها با انواع وسایل امکان پذیر است که از جمله آن‌ها می‌توان به پنل‌های مختلف، هالوژن و انواع چراغ دیواری اشاره کرد. به منظور تامین نور فضای زیر و داخل کابینت‌ها معمولا از ریسه پشت چسب دار، چراغ خطی روکار، توکار یا انواع چراغ‌های هالوژنی استفاده می‌شود. برای جلوه داده به کانتر و جزیره آشپزخانه امکان استفاده از چراغ‌های آویز، پنل‌های سی اَ بی و خطی آویز وجود دارد.

کابینت بازار؛ مجموعه‌ای حرفه‌ای در اجرای طرح‌های مختلف

افراد به منظور مشاهده انواع مدل‌های کابینت نئوکلاسیک ، مدرن یا کلاسیک می‌توانند به وبسایت کابینت بازار سر بزنند. این شرکت متشکل از تیم معماری، طراحی و اجرای حرفه‌ای است که اجرای کامل، بی‌نقص و با بهترین کیفیت را به قیمتی مناسب و منصفانه و با تضمین کافی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

افرادی که کار را به این مجموعه می‌سپارند دیگر نگران نوع نورپردازی و نصب و … نیستند. این شرکت باسابقه بهترین طراحی و اجرا را برای انواع کابینت نئوکلاسیک ، مدرن و … به مشتریان خود ارائه می‌دهد. افراد به منظور دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه امکان تماس با شماره‌های 02122314022 یا 09122238608 را دارند. همچنین مشتریان می‌توانند به صورت حضوری به آدرس خیابان پاسداران، خیابان گیلانی، نرسیده به خیابان شهید عراقی، پلاک 4، واحد 2 مراجعه کرده و مشاوره لازم را درباره انتخاب کابینت مناسب، طراحی و نصب آن دریافت کنند.

منبع: کاما پرس

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 106 تاريخ : پنجشنبه 19 آبان 1401 ساعت: 14:53

پارکت دیواری همانند پارکت‌های کفپوش هستند، با این تفاوت که روی دیوار نصب میشوند و آن را پوشش میدهند. پارکت‌های دیواری از تایل‌ها تشکیل شده‌اند؛ تایل‌ها دارای رنگ‌بندی تیره و روشن و طرح‌های متنوعی هستند که بنابر نوع دکوراسیون، به صورت عمودی یا افقی با ترتیب‌های خاصی قرار میگیرند. پارکت چوبی به فضا نمای خاصی میدهد و باعث زیبایی آن میشود. پارکت دیواری، جایگزین خوبی برای کاغذ دیواری‌ها و دیوارپوش‌های دیگر به شمار میرود که علت آن میتواند ضد حرارت، ضد رطوبت و عایق صوت بودن پارکت‌ها باشد. پارکت دیواری در دو نوع چوبی و لمینت عرضه میشود. پارکت دیواری از دیوارها در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت میکند. پارکت چوبی دیواری دارای مقاومت و طول عمر بالایی است که با نگهداری از آن میتوان سال‌ها از آن استفاده کرد. پارکت چوبی دیواری، یک پارکت دیوارپوش است که نصب آن مزایای زیادی به دنبال دارد؛ مزایا و کاربردهای پارکت چوبی دیواری را در این مقاله بررسی میکنیم:

کاربردهای پارکت چوبی دیواری

پارکت‌های چوبی دیواری، مناسب برای نصب در فضاهای مختلف با سبک مدرن و کلاسیک هستند و از آنجایی که دارای رنگ و طرح‌های متنوعی هستند، به سادگی میتوان آنها را با هر نوع سبک دکوراسیونی هماهنگ کرد. پارکت‌های چوبی دیواری، کاربردهای فراوانی دارند و میتوان از آنها در اتاق‌ خواب‌ها، سالن پذیرایی و آشپزخانه‌های منازل مسکونی، مراکز اداری مانند شرکت‌ها، بانک‌ها و ادارات، مراکز تجاری مانند فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، مغاره‌ها، پاساژها، کافه‌ها و رستوران‌ها، مراکز فرهنگی مانند مدارس، کتابخانه‌ها و کلاس‌های آموزشی استفاده کرد. برای نصب دیوار شاخص یا اکسنت، استفاده از پانل‌های پارکت چوبی دیواری بهترین گزینه به شمار میرود.

مزایای استفاده از پارکت چوبی دیواری

همانطور که اشاره شد پارکت دیواری در دو نوع پارکت چوبی دیواری و پارکت لمینت دیواری تولید میشود که میتوان گفت پارکت چوبی دیواری از پارکت لمینت دیواری محکم تر بوده و دارای مقاومت و دوام بالاتری است‌. پارکت چوبی دیواری دارای مزایایی است که از جمله این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب پارکت چوبی دیواری آسان است‌. برای نصب تایل‌ها نیاز به تخلیه محل نیست و میتوان به سادگی آنها را نصب کرد.

.تنوع در رنگ و طرح پارکت چوبی دیواری باعث میشود که بتوان از آنها در فضاهای مختلف با کاربری‌های متفاوت استفاده کرد و آنها را با سبک دکوراسیون فضا به خوبی هماهنگ کرد.

.نظافت و تمیز کردن پارکت چوبی دیواری راحت و ساده بوده و میتوان با یک دستمال مرطوب، آلودگی و لکه‌های ایجاد شده روی پارکت چوبی دیواری را پاک کرد. از آنجایی که پارکت چوبی دیواری در برابر رطوبت تا حدودی مقاومت است، میتوان از دستمال نم‌ دار برای شستشوی آنها استفاده کرد.

.مقاومت پارکت چوبی دیواری در برابر حرارت، باعث میشود در صورت رخداد حادثه آتش سوزی یا برخورد با بخار و اجسام داغ، تا حد امکان آسیب نبیند و از شعله ور شدن بیشتر آتش جلوگیری کند.

.پارکت چوبی دیواری دارای دوام، استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربات و فشارهای وارده است و هنگام برخورد اجسام با آن، خط و خش بر نمیدارد و آسیب نمیبیند.

.اگر در ساختار پارکت چوبی دیواری، لایه‌های پر شده با مواد عایق به کار رفته باشد، میتوان یک پارکت چوبی دیواری عایق صوت و انرژی تهیه کرد که مناسب برای استفاده در ادارات، مکان‌های پر رفت و آمد و شلوغ باشد.

.نصب پارکت چوبی دیواری نمای زیبایی به فضا میدهد و باعث جذابیت محیط میشود.

.نصب پارکت چوبی دیواری هزینه مناسبی دارد و برای صرفه جویی اقتصادی مناسب است.

عوامل موثر در تعیین قیمت پارکت چوبی دیواری

پارکت چوبی دیواری نسبت به پارکت لمینت دیواری، کیفیت‌ و قیمت بیشتری دارد. پارکت لمینت دیواری از ورقه‌های پی‌وی‌سی تهیه میشود، اما پارکت چوبی دیواری از چوب درختان تشکیل میشود. از جمله عواملی که در تعیین قیمت پارکت چوبی دیواری نقش دارند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: کیفیت متریال چوبی و درختی که از چوب آن برای تهیه پارکت چوبی دیواری استفاده میشود، از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت پارکت چوبی دیواری به شمار میروند. متریال بعضی از پارکت‌های چوبی دیواری، از درختان کمیابی تهیه میشود که در کشورهای مختلف قرار دارند؛ از این جهت، قیمت نهایی این پارکت‌های چوبی دیواری، گران‌تر و با کیفیت‌تر از پارکت‌های چوبی دیواری دیگر است. استحکام و مقاومت متریال چوبی، تعیین کننده مقاومت پارکت چوبی دیواری است که هر چقدر کیفیت آن بالاتر باشد، قیمت آنها نیز بیشتر است. مقدار متریالی که برای ساخت پارکت چوبی دیواری استفاده میشود که مطابق با متراژ دیوارها تعیین میگردد، عامل دیگر تعیین کننده قیمت پارکت چوبی دیواری است. به غیر از هزینه متریال مصرفی، دستمزد فرد متخصصی که پارکت چوبی دیواری را میسازد، به علاوه فردی که پارکت را نصب میکند، روی قیمت نهایی پارکت چوبی تاثیرگذار هستند. میزان دستمزد معمولاً بر حسب متر مربع محاسبه میشود.

سخن پایانی

پارکت چوبی دیواری، پارکتی است که مناسب برای نصب در مکان‌های مختلفی است و علت آن، تنوع بالای این پارکت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است. پارکت‌های چوبی دیواری، ضد حرارت و ضد صوت هستند و نصب آسانی دارند؛ از این جهت میتوانند جایگزین مناسبی برای کاغذ دیواری و دیوارپوش‌هایی با متریال دیگر باشند. قیمت مناسب، مقاومت و دوام بالای این پارکت‌های چوبی دیواری نسبت به دیوارپوش‌های دیگر، این پارکت‌ها را به دیوارپوش‌های بسیار پرطرفداری تبدیل کرده است که میتوان از آنها در انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف و با هر نوع سبکی استفاده کرد.

مرکز پارکت چوبی ایران یا  iwfc سعی بر این دارد تا محصولات با کیفیت پارکت چوبی را در انواع مختلف با بهترین قیمت در اختیار مردم قرار دهد. شما می توانید جهت سفارش پارکت چوبی و یا استعلام قیمت پارکت چوبی به سایت https://iwfc.ir/ مراجعه کرده و یا با شماره تماس ۰۲۱۸۸۶۶۲۴۲۹ تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان مجرب این مجموعه بهره مند شوید.

منبع: همیار سوشال

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 121 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 14:09

هنگام به کاربردن و نصب پارکت های چوبی برای کف منازل, اداره و … معمولا از قرنیزهای چوبی نیز جهت محافظت از دیوار و یکنواخت شدن با پارکت چوبی و همچنین جذاب تر شدن محیط و فضا استفاده میشود. این نوع قرنیزها امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته اند و بازار فروش خوبی نیز دارند در ادامه مقاله توضیحات تکمیلی درباره این نوع قرنیز و مزایای آن ارائه میدهیم که راهنمای شما در خرید قرنیز مناسب برای محل کار و منزلتان  باشیم.

تعریف قرنیز:

به لایه های کوچکی که اغلب از جنس چوب، پلاستیک، سنگ و … هستند و جهت محافظت دیوار دربرابر برخورد اشیاء و وسایل مانند مبل, کمد و … به کار میروند و محافظ خوبی در برابر پوسیدگی، رطوبت و … هستند و همچنین جهت زیباترشدن فضا مورد استفاده قرار میگیرند قرنیز میگویند. قرنیزها دارای انواع مختلفی از جمله قرنیزهای چوبی, قرنیزهای پلاستیکی و قرنیزهای سنگی هستند که دربین آنها نوع چوبی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و در فضاهایی که از کفپوش و پارکت چوبی و لمینت استفاده شده بیشتر کاربرد دارد.

دسته بندی انواع قرنیز:

قرنیز ها در مدل­های مختلف قرنیز چوبی, قرنیز پلاستیک یا PVC , قرنیز سنگی, قرنیز تراز, قرنیز رنگی, قرنیز فلزی و … دسته بندی میشوند که هرکدام دارای ویژگی و کاربرد منحصر بفرد هستند.

 

– ویژگی­های قرنیز چوبی: قرنیزهای چوبی از جنس چوب هستند و معمولا با ارتفاع ۸ تا ۱۲ سانتی متر ساخته میشوند و به کاربردن آنها در منازل و یا فضاهایی که کفپوش آنها از پارکت چوبی یا مرمر است بسیار زیبا و جذاب است و جلوه ای فوق العاده به محیط میبخشد. قرنیزهای چوبی مناسب استفاده در محیط منزل, اتاق خواب, محل کار و اتاق کار هستند.

 

– ویژگی­های قرنیز پلاستیک یا PVC : قرنیزهای پلاستیک یا PVC از جنس پلاستیک هستند و برخی از مدل های آن شفاف و بی رنگ اند.از قرنیزهای پلاستیک در مکان هایی استفاده میشود که دارای کفپوش سنگی و یا سرامیکی هستند.

 

– ویژگی­های قرنیز سنگی: قرنیزهای سنگی از جنس سنگ هستند و معمولا با ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر ساخته میشوند. قرنیزهای سنگی به زیبایی قرنیزهای چوبی نیستند و معمولا برای مکان هایی که دارای کفپوش سنگی و یا سرامیکی هستند مناسب اند.

 

– ویژگی­های قرنیز تراز: قرنیز تراز با دیوار به طور کامل تراز است و به دیوار متصل میشود از مزایا و آپشن های مثبت این نوع قرنیز این است که گرد و خاک روی آن قرار نمیگیرد چرا که قرنیز از دیوار بیرون نیست و هم تراز آن است. برای نصب این نوع قرنیزها باید یک لایه از گچ روی دیوار را تراش دهید و سپس اقدام به نصب و اجرای آن کنید. هزینه نصب و اجرای قرنیز تراز نسبت به سایر قرنیزها مقداری بیشتر است.

 

– ویژگی­های قرنیز رنگی: قرنیزهای رنگی ظاهری زیبا و چشمگیر به محیط میبخشند برای اجرای قرنیزهای رنگی از چوب ام دی اف که ارزان تر از قرنیز چوبی است میتوانید استفاده کنید و رنگ دلخواه خود را روی آن پیاده کنید. استفاده از قرنیزهای رنگی متناسب با رنگ و طراحی و سبک چیدمان وسایل منزل به زیباترشدن محیط و دکوراسیون منزل بسیار کمک میکند.

 

– ویژگی­های قرنیز فلزی: قرنیزهای فلزی از جنس استیل هستند و جزو قرنیزهای امروزی و مدرن به شمار می روند که میتوانید بسیاری از وسایل و دکوراسیون منزل مانند لوستر, جاشمعی, گلدان استیل و … را با آن ست کنید.

 

قیمت قرنیز چوبی:

با توجه به قیمت بالای بیشتر انواع چوب های مورد استفاده در ساخت قرنیز قطعا قیمت قرنیز چوبی مقداری بیشتر از سایر انواع قرنیزها است اما به طور کلی عواملی مانند نوع و جنس چوب مورد استفاده, متراژ و مساحت فضای محل کار, منزل و … همگی در قیمت این نوع قرنیز تاثیرگذارند.

مزیت های قرنیز چوبی:

قرنیزهای چوبی علاوه بر زیبایی منحصر بفردی که دارند به راحتی با دکوراسیون منزل, کفپوش های لمینت, پارکت چوبی و … ست میشوند و فضای منزل و محل کار را دلنشین تر میکنند. اینگونه قرنیزها دارای دوام بالا بوده و مقاومت بالایی دربرابر پوسیدگی, حشرات موذی, آفت و … دارند. قرنیزهای چوبی همچنین متناسب با شرایط آب و هوایی و مناطق مختلف اعم از گرمسیر و سردسیر هستند و در بسیاری از مناطق کشور مورد استفاده قرار میگیرند. قرنیزهای چوبی به راحتی با دکور اتاق خواب مانند قفسه کتاب, تخت خواب و … ست میشوند.

 

سخن پایانی

همانطور که پیش تر گفتیم قرنیزهای چوبی نسبت به سایر قرنیزها طرفداران بیشتری دارند چراکه اینگونه قرنیزها به راحتی با کفپوش های پارکت چوبی و بسیاری وسایل و اشیاء منزل مانند کمد, کنسول, بوفه و … ست میشوند و جلوه ای زیبا و گرم به فضای منزل میبخشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پارکت های چوبی, قرنیزهای چوبی و سفارش و خرید انواع پارکت ها و قرنیزهای چوبی به سایت مورفلور به نشانی  https://morfloor.ir/ مراجعه کنید و یا جهت استعلام به روز قیمت پارکت چوبی می توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل نمایید.

منبع: انجمن شهرسازی ایران

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 14:09

از انواع درخت راش را می‌توان در سراسر اروپا، آسیا و آمریکای شمالی یافت. از این وسیله برای تولید پارکت چوبی راش استفاده می‌شود. این نوع چوب به طور معمول در بخش شرقی آمریکا و استان‌های شرقی کانادا رشد می‌کند. بیشترین و بهترین پارکت چوبی راش این دو کشور است. ارتفاع درختان به طور متوسط ​​120 فوت است که می‌تواند منطقه‌ای بین 50 تا 70 فوت را پوشش دهد. چوب راش معمولا سفید کم رنگ است و استفاده از آن برای پارکت چوبی زیبایی خاصی به منزل شما خواهد داد. مرکز پارکت چوبی ایران بیشتر به این موضوع پرداخته است.

موارد مختلف استفاده از راش
استفاده از درخت راش توسط بشر سابقه طولانی دارد. مردم آسیا اولین کسانی بودند که از آن استفاده کردند. آنها کلمات خود را در پوست صاف و انعطاف پذیر تنه درخت راش حک می‌کردند. سپس نوشته‌ها از پوست جدا می‌شدند. در حالی که چوب راش امروزه به طور مکرر برای پارکت چوبی راش استفاده می‌شود، اما کاربردهای تاریخی بسیاری نیز دارد. در گذشته از آن برای ساختن هاون، دستکش، اسباب بازی، سبد، بند راه آهن، تخته سه لا و دسته قلم مو استفاده می‌شده است. همچنین برای نگهداری مواد غذایی مطلوب بود، زیرا چوب راش هیچ طعم و بویی را به محتویات داخل منتقل نمی‌کرد.

ماندگاری پارکت چوبی راش
یکی از راه‌های کلیدی برای تعیین دوام پارکت چوبی راش، از طریق رتبه بندی مقیاس جانکا آن است. ترازو جانکا یک مقدار عددی را بر اساس نرمی یا سختی یک چوب خاص مشخص می‌کند. نمره زیر صفر نشان می‌دهد که چوب برای کفپوش بسیار نرم است در حالی که نمره بالای XMRراش 1300 است که آن را کمی سخت‌تر از بلوط قرمز می‌کند. این رتبه بندی نشان می‌دهد که کفپوش‌های ساخته شده از چوب راش برای کف‌های چوبی بسیار مناسب خواهد بود.

نحوه تهیه پارکت چوبی راش
استفاده از الوار راش با ابزار دستی بسیار دشوار به نظر می‌رسد. به همین دلیل در گذشته استفاده از آن به عنوان کفپوش نامطلوب بود. با این حال امروزه با استفاده از ماشین آلات کار بسیار آسان‌تر شده است. از آنجایی که چوب این درخت می‌تواند به میزان قابل توجهی منقبض شود، باید به طور کامل و با دقت خشک شود. پس از خشک شدن قوی، سنگین و سخت خواهد شد. این چوب در برابر ضربه مقاوم و برای خم شدن کاملا مناسب است. پس از پردازش، بسیار خوب و مطلوب می‌شود و به راحتی با مواد نگهدارنده ترکیب می‌شود. این چوب هم خاصیت چسبندگی و هم خاصیت میخ زنی خوبی دارد. مقاومت فوق‌العاده خوبی در برابر سایش دارد که آن را به انتخابی ایده‌آل برای کف‌پوش‌های چوبی تبدیل می‌کند.

محل استفاده از پارکت چوبی راش
دوام کفپوش راش آن را به یک انتخاب خوب در هر مکانی تبدیل می‌کند. مانند اکثر کفپوش های چوبی، توصیه نمی‌شود که کفپوش راش در مکانی که در معرض رطوبت یا آب ایستاده قرار می‌گیرد، مانند حمام، نصب شود. بهتر است از آن فقط در صورتی استفاده شود که رنگ طبیعی آن مطلوب باشد. زیرا رنگ آمیزی این چوب آسان نیست. رنگ و بافت یکنواخت این کفپوش، آن را به انتخابی عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند منزلی شیک و زیبا داشته باشند.

مراقبت و نگهداری از پارکت چوبی راش

با وجود اینکه کفپوش چوبی راش نسبتاً سخت و بادوام است، باز هم یک محصول چوبی محسوب می‌شود و احتمال دارد آسیب ببیند. نگهداری پیشگیرانه و مراقبت‌های معمول برای حفظ زیبایی طبیعی این کفپوش ضروری خواهد بود. نگهداری پیشگیرانه با قرار دادن فرش یا موکت در مناطق پر رفت و آمد منزل مانند ورودی‌ها و راهروها آغاز می‌شود. پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار روی زمین می‌تواند به مرور زمان به آن آسیب برساند و باید محدود شود.

پدها باید در زیر پایه‌های مبلمان و صندلی‌ها قرار داده شوند تا مانع از ایجاد گودی‌های عمیق شود و در صورت نیاز به جابجایی قطعات به مکان دیگری در آینده، آسیب به حداقل برسد.

در خانه‌هایی که در آن حیوان وجود دارد، باید ناخن‌های حیوانات کوتاه نگه داشته شود تا از فرورفتگی و خراش‌های تصادفی هنگام حرکت از اتاقی به اتاق دیگر جلوگیری شود. مراقبت منظم نیز در حفظ زیبایی کفپوش اهمیت دارد. جارو کردن به طور منظم یا جاروبرقی روی محیط چوب سخت می‌تواند شن و ماسه و کثیف از بین ببرد. برای جلوگیری از ته نشین شدن لکه‌ها در چوب باید هر چه سریعتر آنها را تمیز کرد. دستورالعمل‌های تمیز کردن معمولا به نوع پرداخت انتخاب شده برای کفپوش بستگی دارد.

مسائل زیست محیطی در مورد پارکت چوبی راش

درختان راش از دیرباز به‌عنوان مادران جنگل‌ها توصیف شده‌اند، زیرا مواد مغذی جنگل‌ها را فراهم می‌کنند. درختان راش بلوط تولید می‌کنند که غذای تعدادی از حیوانات از جمله پرندگان، موش‌ها، سنجاب ها، خرس سیاه، آهو و روباه را فراهم می‌کند. مهم ترین خطر مرگ و میر برای درخت راش آمریکایی ترکیب مرگبار حشره و قارچ است. حشره به پوست درخت حمله و آن را زخمی می‌کند. این زخم درخت را مستعد ابتلا به قارچ‌ها می کند. برخی مواد نیز وجود دارند که می‌توانند درخت راش را با هاگ آلوده کنند که در نهایت درخت را از بین می‌برد. در حال حاضر، تنها روش مقرون به صرفه برای جلوگیری از گسترش قارچ، قطع کردن مناطق آسیب دیده و اطراف آن است. درختان زینتی را که دارای ارزش بالایی هستند، می‌توان با استفاده از حشره‌کش‌ها نجات داد تا از آسیب اولیه جلوگیری شود.

مرکز پارکت چوبی ایران  (iwfc) تمام سعی خود را می کنیم تا محصولات با کیفیت پارکت چوبی را در انواع مختلف با بهترین قیمت در اختیار مردم قرار دهد. شما می توانید جهت سفارش پارکت چوبی و یا استعلام قیمت پارکت چوبی با نصب  به سایت   https://iwfc.ir/  مراجعه کرده و یا با شماره تماس ۰۲۱۸۸۶۶۲۴۲۹ تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان مجرب این مجموعه بهره مند شوید.

منبع: حرفه نیوز

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 110 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 14:08

 پوشش کف نقش مهمی در طراحی داخلی دارد. هم ظاهر و هم ویژگی های کاربردی باید با عملکرد اتاق مربوطه مطابقت داشته باشد. طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای انتخاب این مورد وجود دارد. پارکت چوبی و پارکت لمینت به دلیل انتخاب زیاد طرح‌های زیبا بسیار محبوب هستند. پارکت مورفلور از چوب واقعی ساخته شده، اما لمینت از پلاستیک ساخته می‌شود.

از میان پارکت چوبی و پارکت لمینت کدام مناسب‌تر است؟

لمینت، نام کوتاه کفپوش لمینت، یک ماده کامپوزیت بر پایه پلاستیک است. این وسیله از پلاستیک‌های ترموست تولید می‌شود، یعنی پلاستیک‌هایی که پس از تولید نمی‌توانند تغییر شکل دهند. چندین لایه آن یک پوشش کف مقاوم ایجاد می‌کند. دکور آن را می‌توان تقریبا در هر ظاهر دلخواهی طراحی کرد. کفپوش لمینت با ظاهری چوبی بسیار پراستفاده است.

لایه بالایی آن یک لایه محافظ دارد که یک کاغذ نازک آغشته به چسب ملامین در تولید آن به کار می‌رود. در زیر آن کاغذ تزئینی وجود دارد که ظاهر لمینت را تغییر می‌دهد. لایه‌های پایینی آن نیز روی یک صفحه اعمال می‌شوند و محکم به هم می‌چسبند. تخته حامل یک تخته خرده چوب یا ام‌دی‌اف است.

لایه زیرین این وسیله نیز از یک لایه پشتی از کاغذ یا پلاستیک برای جلوگیری از تغییر شکل ساخته می‌شود. ضخامت یک تخته لمینت تمام شده به تعداد لایه‌ها و ضخامت تخته حامل بستگی دارد. کفپوش لمینت در کیفیت‌های مختلف در بازار وجود دارد.

 

تفاوت اصلی پارکت چوبی و پارکت لمینت

تفاوت اصلی لمینت و پارکت در متریال اصلی آن است. لمینت از پلاستیک ساخته شده، در حالی که پارکت همیشه از چوب خالص تولید می‌شود.

این وجه تمایز بر ویژگی‌های استفاده از آنها تأثیر مستقیم دارد. به طوری که پارکت علاوه بر بسیاری از خواص خوب دیگر، بسیار بادوام است. لمینت باکیفیت نیز عمر مفید بالایی دارد. با این حال کیفیت آن نسبت به پارکت چوبی بسیار پایین‌تر است.

چوب هیچ مشکلی برای منزل شما ایجاد نمی‌کند، اما مواد پلاستیکی به سختی دفع می‌شوند. هر کسی که می‌خواهد لمینت یا پارکت بخرد باید به فکر پایداری آن باشد. تصمیم برای استفاده از لمینت به عنوان پوشش کف هنوز هم می‌تواند تصمیم درستی باشد. دوام کف لمینت با کیفیت بالا، کفپوش را برای مناطق تجاری ایده آل می‌کند. از سوی دیگر انواع لمینت ارزان‌تر، انتخابی بهینه برای تجهیز آپارتمان اجاره‌ای است.

مزیت پارکت چوبی و پارکت لمینت چیست؟

پارکت پایدار و بادوام است.  این مزیت به ویژه از این جهت اهمیت دارد که کف پارکت را می‌توان به خوبی بازسازی کرد. خراش و فرورفتگی در پارکت لمینت دائمی خواهد بود، اما پارکت با قابلیت بازسازی خوب خود آسیب را از بین می‌برد.

حتی پس از استفاده طولانی مدت با علائم قابل مشاهده سایش، کف پارکت را می‌توان سمباده زد و دوباره آب بندی یا روغن کاری کرد این مسئله درباره لمینت امکان پذیر نیست.

هر کسی که به ظاهری زیبا و جذاب برای منزل خود اهمیت زیادی می‌دهد، مزایای کف پارکت را در نظر می‌گیرد. چوب یک منبع تجدید پذیر است. با پارکت‌هایی که از جنگل‌داری پایدار می‌آیند، هر سازنده سهم قابل توجهی در حفاظت از محیط زیست دارد. چوب منحصر به فرد است. به طور کلی مقایسه میان‌ پارکت چوبی و پارکت لمینت مشخص می‌کند که چوب به عنوان یک کفپوش مناسب، از لمینت بهتر است.

مزیت پارکت چوبی و پارکت لمینت

پارکت چوبی و پارکت لمینت، لمینت برای چه کاربردهایی بهتر است؟

اگر قرار باشد به آپارتمان اجاره‌ای یک کفپوش جدید داده شود، کفپوش لمینت بسیار مناسب خواهد بود. این کفپوش هزینه مناسبی دارد و ارزان‌تر از پارکت است. قیمت پارکت چوبی بالاتر خواهد بود که دلیل آن کیفیت بالای این محصول است.

اما درباره نصب باید گفت که گذاشتن لمینت سریع و آسان است. لمینت برای اتاق‌های مرطوب مناسب نیست، به عنوان مثال حمام یا اتاق لباسشویی. زیرا رطوبت باعث تغییر شکل غیرقابل برگشت لمینت می‌شود.

این وسیله برای مناطق پر استفاده در املاک تجاری مناسب به نظر می‌رسد. پوشش کف سخت آن در فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌های کوچکتر، در هتل‌ها و رستوران‌ها بهتر خواهد بود.

کفپوش لمینت همچنین در ادارات و ساختمان‌های اداری و همچنین در مکان‌های پرجمعیت مانند مهدکودک یا یک خانه سالمندان، منطقی به نظر می‌رسد. با این حال، به خصوص در ادارات، هم پارکت و هم لمینت باید با زیرانداز صندلی اداری محافظت شوند.

برای کدام مناطق به جای لمینت باید پارکت را انتخاب کرد؟

اینکه پارکت چوبی و پارکت لمینت کدام منطقی‌تر است، به کاربرد و همچنین انتظارات شما بستگی دارد. کف پارکت چوبی از کیفیت بالایی برخوردار است و بر این اساس از آن بسیار استفاده می‌شود.

پارکت چوبی در خانه و آپارتمان برای تمام فضاها مناسب خواهد بود. این کفپوش نه تنها در اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق کودک، بلکه در آشپزخانه نیز قرار می‌گیرد و حتی می‌توان آن را در حمام گذاشت. کفی که از چوب واقعی ساخته شده، برای یک سبک زندگی سالم مناسب است. در مناطق تجاری نیز پارکت همیشه انتخاب مناسبی خواهد بود.

تفاوت در چیدمان پارکت چوبی و پارکت لمینت

برای پارکت گزینه‌های متعددی در زمینه نصب وجود دارد، می‌توان آن را با چسب پارکت چسباند یا به عنوان یک وسیله به صورت شناور نصب کرد. اما این قضیه درباره برای لمینت صدق نمی‌کند. اگرچه نصب آن به سرعت انجام می‌شود.

مورفلور یکی از تولید کننده پارکت چوبی در ایران است که انواع پارکت چوبی را ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پارکت های چوبی و سفارش و خرید انواع پارکت ها و قرنیزهای چوبی به سایت مورفلور به نشانی  https://morfloor.ir/ مراجعه کنید و یا جهت استعلام به روز قیمت پارکت چوبی با نصب می توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل نمایید.

منبع: آسان بران

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 170 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 14:08

پارکت یک کفپوش چوبی است، یعنی کمی بیشتر از کفپوش لمینت یا طرح و وینیل نیاز به مراقبت دارد. نگهداری پارکت چوبی تمیز کردن و مراقبت از آن را بسیار ساده می‌کند. برای اطمینان از اینکه می‌توانید از کفپوش پارکت جوبی برای سال‌های آینده لذت ببرید، باید آن را به طور منظم تمیز کنید. این وسیله به شرطی که خیلی کثیف نباشد، تمیز کردن آن با آب یا با جاروبرقی باید کافی باشد. اما تمیز کردن به تنهایی کافی نیست. بلکه مراقبت از کفپوش نیز ضروری به نظر می‌رسد.

صرف نظر از اینکه پارکت با سطح روغنی یا لاکی را انتخاب کرده‌اید، باید کف پارکت را در فواصل زمانی معین مجددا روغن‌کاری کنید. حتی پارکت لاکی نیز روش‌های مراقبت ویژه خود را دارد تا به بهترین شکل کار کند.

بهتر است بدانید که در هنگام خرید از کارخانه پارکت چوبی روش های نگهداری و مراقبت از نوع پارکت تهیه شده را هم بپرسید و با آگاهی کامل از آن استفاده کنید تا عمر طولانی تری داشته باشد.

برای نگهداری پارکت چوبی آن را پس از نصب تمیز کنید

پس از نصب کف، باید قبل از استفاده برای اولین بار آن را به طور کامل تمیز کنید. با این کار کثیفی و گرد و غبار ناشی از نصب را از بین می برید و کفپوش را برای استفاده‌های بعدی آماده می‌کنید. برای تمیز کردن پارکت با روغن طبیعی، از روغن رقیق شده با آب به نسبت استفاده کنید.

برای تمیز کردن پارکت لانگلیف لاکی، از شوینده کفپوش استفاده کنید. کف را باید با استفاده از یک پارچه بدون پرز که در این محلول آغشته و به خوبی ساییده شده است، مرطوب کرد. برای مناطق تجاری و مناطقی که به طور خاص پر رفت و آمد هستند، مانند راهروها، آشپزخانه‌ها و مناطق نشیمن با پلان باز با دسترسی مستقیم به فضای باز، روش استفاده از روغن مراقبتی مناسب برای سطوح دارای روغن طبیعی توصیه می‌شود.

ضمنا نیازی به آب بندی کف پارکت نیست زیرا کفپوش برای مصارف مسکونی آماده و آب‌بندی شده است. در مورد پارکت بدون مهر و موم (چوب خام)، باید با سازنده خود تماس بگیرید.

 

تمیز کردن منظم

وقتی نوبت به تمیز کردن روزانه و خلاص شدن از رسوبات می‌رسد، خشک کردن کفپوش با جاروبرقی یا برس جارو کافی خواهد بود. در صورت کثیفی شدیدتر و برای تمیز کردن و مراقبت منظم، از مواد مناسب برای کفپوش روغنی یا تمیزکننده رقیق شده با آب استفاده کنید.

با استفاده از یک پارچه بدون پرز که در این محلول آغشته و به خوبی ساییده شده است، کف را مرطوب کنید. از مواد تمیزکننده خشن استفاده نکنید، زیرا ممکن است به سطح چوب آسیب برسانند. ما از نکات مراقبتی نسبتا غیر متعارفی مانند تمیز کردن با چای سیاه آگاه هستیم. اما به شدت توصیه می‌کنیم که از این عمل خودداری کنید. لطفا فقط از مواد پاک کننده‌ای استفاده کنید که مخصوصاً برای تمیز کردن پارکت توصیه شده است.

مراقبت: طراوت و روغن گیری مجدد (تقریبا یک بار در سال(

توصیه می کنیم کفپوش پارکت با روغن طبیعی خود را با روغنی که مخصوص کف طراحی شده، تمیز کنید تا به محض ظاهر شدن اولین نشانه‌های سایش، برای مدت طولانی زیبا به نظر برسد. اگر کف دارای سطح معمولی کثیفی است، آن را از قبل با روغن مخصوص تمیز کنید. برای مناطق بزرگتر، بهتر است از دستگاه دیسک بافینگ استفاده کنید. پس از خشک شدن کامل کف، روغن را به صورت بسیار نازک و یکنواخت به عنوان یک محصول مراقبتی بر روی سطح بمالید. قبل از استفاده حداقل 12 ساعت محل را بگذارید تا خشک شود.

 

دیگر روش‌های نگهداری پارکت چوبی

کفپوش پارکت ظرافت و سبکی را به خانه ارائه می‌دهد. این کفپوش چوبی متمایز برای حفظ زیبایی خود نیاز به مراقبت منظم دارد. تعمیر و نگهداری مشابه سایر مراقبت‌های کفپوش چوبی سخت است. متخصصان تمیز کردن کفپوش نکاتی را در مورد نحوه تمیز کردن آن به شما ارائه می‌دهند.

 

نگهداری پارکت چوبی در قسمت کف

مانند سایر چوب های سخت، پارکت نیاز به مراقبت منظم دارد تا گرد و غبار و آلودگی‌هایی را که روزانه جمع می‌شوند، از بین ببرد. از موهای حیوان خانگی گرفته تا ذرات وارد شده از فضای باز، کفپوش انواع زباله‌ها و کثیفی‌ها را جمع آوری می‌کند که بهتر است با جاروبرقی پاک شوند. زمانی که کف را با جاروبرقی تمیز می‌کنید، همیشه آن را روی یک زمین سخت قرار دهید. از استفاده از وسایل سنگین در کف پارکت چوبی خود اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد خراش شود. اگر جاروبرقی شما دارای کف سخت نیست، از ضمیمه برس نرم استفاده کنید. مناطق پرترافیک مانند ورودی ها و راهروها ممکن است چندین بار در هفته نیاز به جاروبرقی داشته باشند.

برای نگهداری پارکت چوبی چگونه کفپوش پارکت را تمیز کنیم

همیشه هنگام تمیز کردن کف پارکت خانه خود دستورالعمل های توصیه شده سازنده را دنبال کنید. مانند سایر کفپوش های چوبی، پارکت نیز می تواند توسط مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده و آمونیاک آسیب ببیند. از هرگونه پاک کننده ای که اسیدی است و دارای مواد ساینده است خودداری کنید. محلول تمیز کردن کف پارکت را انتخاب کنید که مطابق با توصیه های سازنده شما باشد.

یکی دیگر از گزینه ها این است که به آرامی و بدون هیچ گونه مواد پاک کننده، آن را مرطوب کنید. کفپوش پارکت هرگز نباید با وسایل تیز تمیز شود، وگرنه آسیب می‌بیند. از یک دستشویی اسفنجی استفاده کنید که بتوان آن را تا حدی مرطوب کرد. قبل از تعویض هر گونه مبلمان، کف را تمیز کنید و اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شود.

شرکت Iwfc یا مرکز پارکت چوبی ایران  تمام سعی خود را می کند تا محصولات خود را در انواع مختلف با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار مردم قرار دهد. شما می توانید جهت سفارش پارکت چوبی و یا استعلام  قیمت پارکت چوبی ارزان به سایت   https://iwfc.ir/  مراجعه کرده و یا با شماره تماس ۰۲۱۸۸۶۶۲۴۲۹ تماس بگیرید.

منبع: آسان بران

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 14:08

کفپوش پارکت، چه در خانه جدید باشید و چه در حال بازسازی و یا افزودن تزئینات زیباتر به خانه فعلی خود باشید، یک گزینه فوق‌العاده برای خانه شما خواهد بود. نصب پارکت چوبی می‌تواند ظاهری شیک و زیبا به خانه شما بدهد. با وجود سهولت نسبی نصب، رعایت توصیه‌های سازنده کف پارکت در مورد بهترین راه برای کفپوش بسیار مهم خواهد بود. ما در این مقاله به بررسی موارد مهم در نصب پارکت چوبی می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

موارد مهم در نصب پارکت چوبی

ابزار مورد نیاز برای نصب کف پارکت

توصیه می‌کنیم قبل از شروع به چیدن کف چوبی پارکت، ابزارها و موارد زیر را جمع آوری کنید.

  • مداد.
  • اندازه گیری نوار.
  • پتک.
  • اسپیسرها.
  • چسب.
  • گونیا
  • تجهیزات حفاظت فردی: دستکش، عینک ایمنی، لباس معقول.

 اگرچه نصب احتمالا به آرامی انجام می‌شود و به هیچ وسیله دیگری برای چکش کاری و اره کردن نیازی ندارد، اما داشتن ابزارهایی مانند چکش و اره در هر صورت ایده خوبی است.

 

نکاتی که هنگام نصب پارکت چوبی باید در نظر داشته باشید

علاوه بر به خاطر سپردن نکات مفید زیر، مهم است که اطمینان حاصل کنید آماده سازی صحیح را برای نصب پارکت چوبی خود انجام داده‌اید. فاصله انبساط حدود 10 میلی‌متری بین لبه‌های کفپوش چوبی و دیوار خود بگذارید. برای این کار استفاده از اسپیسر ایده خوبی است. برای انجام صحیح این کار اندازه‌گیری را به طور دقیق انجام دهید.

 

سازگاری کف برای نصب پارکت چوبی

سازگاری کف برای نصب پارکت چوبی

هنگامی که کف چوبی شما به منزل رسید، ممکن است وسوسه شوید که بلافاصله شروع به چیدن آن کنید. شما نباید این کار را انجام دهید. برای اطمینان از اینکه پارکت یا سایر کفپوش‌های چوبی شما، از جمله کف‌های چوبی مهندسی شده پس از چیدمان احتمال تاب برداشتن یا جابجایی کمتری دارند، باید ابتدا کف منزل را برای نصب آنها سازگار ‌کنید.

تخته‌ها گردش هوای مناسبی دارند و با رطوبت و دمای اتاقی که در آن قرار می‌گیرند سازگار می‌شوند. بنابراین بهتر است برای باز کردن بسته‌بندی عجله نکنید.

در عوض، آنها را در جعبه خود بگذارید و آنها را در اتاقی که می‌خواهید پارکت را در آن قرار دهید یا در محلی که با آن سطح گرما و رطوبت مطابقت دارد، نگهداری کنید. اگر نمی‌توانید، دست‌کم آنها را در جایی مرطوب نگه ندارید.

برای کف‌های چوبی مهندسی شده حداقل 3 روز زمان هوادهی توصیه شده است. این میزان برای کف‌های جامد باید حداقل 7 روز باشد.

 

آماده سازی کف زیرین

برای به دست آوردن بهترین نتایج در زمینه برای داشتن یک کفپوش چوبی پارکت زیبا، یکنواخت و با ماندگاری طولانی، قبل از شروع به نصب کفپوش چوبی، لازم است که کف زیرین را آماده کنید.

ابتدا باید کف زیرین شما را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ساختار آن سالم است و هیچ گونه آسیب قابل توجهی ندارد. اگر یک خانه جدید یا یک خانه تازه بازسازی شده قرار است با کفپوش‌های جدید تزئین شود، قبل از نصب کف پارکت، باید سطح زمین کاملا خشک شوند.

برخی از گزینه‌های کفپوش از جمله کفپوش‌های چوبی پارکت مهندسی شده بسیار بادوام هستند و می‌توانند با رطوبت بیشتری نسبت به برخی از کفپوش‌های چوبی سخت مقابله کنند. با این حال، محدودیتی برای هر نوع کف چوبی در مورد رطوبت وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، رطوبت زیر کف نباید بیش از 10-12٪ باشد. برای به دست آوردن بهترین سطح ممکن، کف شما باید تا حد امکان صاف باشد.

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که کف شما تمیز است و هیچ اثری از کفپوش‌های قدیمی مانند چسب‌ها وجود ندارد و تازه جارو شده و هیچ زباله‌ای ندارد.

 

نحوه نصب پارکت چوبی

رعایت نکات زیر علاوه بر تعیین زمان مناسب برای نصب، به بهتر انجام شدن کار کمک زیادی می‌کند.

  • اتاق یا فضا را به دقت اندازه گیری کنید. سپس دوباره اندازه گیری کنید تا از درستی آن مطمئن شوید.
  • فضاهای خود را در اطراف لبه اضافه کنید تا امکان گسترش آن وجود داشته باشد.
  • خط شاقول یا خط مرکزی را در سراسر اتاق پیدا کنید.
  • هر پارکتی را که استفاده می‌کنید، باید از وسط سطح آن شروع به نصب کنید.
  • دستورالعمل‌های سازنده در مورد نحوه استفاده از چسب‌ها را دنبال کنید.
  • از گونیای خود برای تنظیم ردیف اول استفاده کنید.

 

 سنباده زدن، سفت کردن و آب بندی در زمان نصب پارکت چوبی

کفپوش‌های پارکت در انواع مختلفی از جمله روکش‌های روغنی، لاکی مات، برس‌کشی شده و روغن‌های UV عرضه می‌شوند. بنابراین باید دستورالعمل های سازنده را در مورد اینکه آیا هر نوع سنباده زدن، سفت کردن یا آب بندی برای کف خاص شما مورد نیاز است یا توصیه می شود، دنبال کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید، با شرکت سازنده تماس بگیرید تا در مورد اینکه بهترین گزینه تکمیلی برای ظاهری که می‌خواهید یا نوع کفی که خریداری کرده‌اید و همچنین در مورد محصولاتی که توصیه می‌کنند، مشاوره بگیرید.

 

نگهداری و مراقبت‌های پس نصب پارکت چوبی

نگهداری و مراقبت‌های پس نصب پارکت چوبی

برای حفظ بهترین ظاهر کفپوش پارکت و اطمینان از ماندگاری آن برای سال‌های آینده، حفظ درجه حرارت تا حد امکان مهم است. استفاده از لاک‌ها، روغن‌ها و پوشش‌های محافظ نیز توصیه می‌شود. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید به ویژه برای کفپوش‌های روغنی، پوشش محافظ UV را انتخاب کنید یا در صورت امکان از قرار گرفتن کفپوش در معرض مستقیم و طولانی نور خورشید اجتناب کنید.

شرکت IWFC یکی از بهترین ها در زمینه تولید پارکت چوبی در ایران به شمار می رود که انواع پارکت چوبی را ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پارکت های چوبی و سفارش و خرید انواع پارکت به سایت  IWFCبه نشانی  https://iwfc.ir/ مراجعه کنید و یا جهت استعلام به روز قیمت پارکت چوبی با نصب می توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل نمایید.

منبع: سازه برتر

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 14:07

در این مقاله به سراغ موضوع نصب تایل­های پارکت چوبی رفته­ایم. نصب پارکت دارای پروسه پیچیده­ای نیست و اتفاقا برعکس بسیاری از کفپوش­ها به سادگی نصب می­شود و پس از مدت کوتاهی نیز مورد استفاده است.

نصب تایل های پارکت چوبی

نکته مهم در اجرای آن به شکل اصولی و توجه به ریزه­کاری­ها و در اصطلاح خودمانی، فوت­های کوزه­گری است. در این مقاله آماده­سازی، انواع چینش، نکات مهم و مراحل کامل نصب  پارکت چوبی را بررسی خواهیم کرد.

اگر شما هم می­خواهید این نکات مهم را بدانید و درباره موضوع مطرح شده اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می­کنم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

قبل از نصب پارکت چه کار­هایی باید انجام دهد؟

قبل از نصب پارکت باید شرایط لازم را بسنجید. هوا و میزان رطوبت محیط باید در حد استانداردی قرار گرفته باشد. در غیر این صورت امکان نصب تایل­های پارکت چوبی نیست. بهتر است قبل از شروع کار یک دوره عملیات سم پاشی و میکروب­زدایی برای تمیزی بیشتر انجام شود.

سطح زیرین پارکت برای نصب بهتر باید هموار باشد. در بیشتر مواقع این مورد هنگام تولید رعایت شده اما گاهی بسته به فضای داخلی مورد نظر ممکن است نیاز باشد به شکل دستی این تغییر سطح را انجام داد.

در هنگام نصب دمای پارکت باید به دمای محیط برسد. بنابراین بهتر است چند روزی قبل از نصب پارکت بسته­ها را به فضای داخلی منتقل کنید تا دمای آن با محیط همگام شود. قبل از نصب پارکت باید از صاف بودن سطح فضای داخلی خود نیز اطمینان حاصل کنید.

انواع چیدمان پارکت

  • خط مستقیم: ساده­ترین و مرسوم­ترین راه برای چینش پارکت استفاده از طرح خط مستقیم است. در این روش پارکت­ها به شکل موازی در راستای یکدیگر قرار خواهند گرفت. بسته به نظر شخصی هم می­توان آنها را هم جهت با در ورودی نصب کرد و هم مخالف با آن.
  • طرح جناقی: طرح جناقی را با نام زیگزاگ نیز می­شناسند. معمولا طراحان مختلف برای دادن حس سنتی از این طرح استفاده می­کنند.
  • آجری: طرح آجری نیز یک طرح ساده مثل خط مستقیم است که به شیوه آجر چیده می­شود. طرح آجری معمولا برای خانه­هایی با طراحی مدرن مناسب نیست مگر اینکه قصد تلفیق داشته باشید.
  • هفت و هشت: خانه­های ویلایی و فضا­های داخلی لوکس معمولا طرح هفت و هشت را برای چینش پراکت­های برمی­گزینند. این دارای جلوه بسیار زیبایی است و به فضای شما شخصیت خواهد بخشید.

مراحل نصب پارکت

مرحله اول کار زیرسازی است.

در مرحله اول کف خانه به وسیله یک فوم پوشیده می­شود. این فوم را باید نوعی عایق برای پارکت دانست. با ریختن چسب بر روی کف شرایط برای نصب مهیا خواهد شد. در نصب تایل­های پارکت چوبی باید تایل­ها به آرامی در کنار یکدیگر قرار گیرند و درز­ها با چسب مخصوص پوشانده شوند.

اگر در کناره­ها و کنجی­ها پارکت اضافه آمد باید با توجه به شکل محیط بخش اضافه آن بریده شود تا سطحی یکدست داشته باشیم. پس از این مرحله نوبت تمیز­کاری است. باید گرد و غبار از روی تایل­ها برداشته شود. سوراخ­ها و درز­های باقی­مانده با استفاده از لاک یا سمباده از بین خواهند رفت و یکدست خواهند شد.

پس از نصب و پولیش دیگر کار تمام شده و باید منتظر خشک شدن چسب­ها باشیم. معمولا نصاب­ها برای کناره دیوار چند میلی­متر فضای خالی قرار می­دهند که در صورت منبسط شدن پارکت شکم نیاندازد.

نکات مهم در نصب پارکت چوبی

کف خانه باید به شدت تمیز باشد. لمنیت را می­توان بر روی بسیاری از متریال­ها مثل سنگ، چوب و سرامیک نصب کرد. اگر کف خانه از موکت پوشیده باشد ناچار هستید که آنها را حذف کنید. زیرسازی مرحله مهمی است و بدون آن عملا هیچ کاری انجام نداده­اید. در زیرسازی بسیاری از نواقص رفع خواهند شد.

سطح یکدست می­شود و رطوبت نیز به سطح مطلوبی خواهد رسید. به نوع چیدمان توجه کنید و مدل مورد نظر خود را برگزینید. نصب پارکت باید حتما از سمت چپ باشد چراکه شکاف لمنیت به این شکل تعریف شده­است. این نکته­ای است که برخی از نصاب­ها اصلا به آن دقت نمی­کنند.

چیدمان اصولی پارکت تا حد زیادی بستگی به رنگ پارکت شما خواهد داشت. چیدمان و نصب تایل­های پارکت چوبی روشن با رنگ­های تیره متفاوت است و شما باید حتما این نکته را در طراحی کف منزل یا فضای داخلی خود لحاظ کنید.

جمع­ بندی

نصب تایل­های پارکت چوبی را در این مقاله بررسی کردیم. امیدواریم بیشترین استفاده را از مطالب برده باشید. برای نصب اقداماتی وجود دارد که شما باید پیش از شروع نصب نسبت به آن مطلع باشید. این اقدامات نوعی آماده­سازی شرایط برای کار هستند.

پس از آن نوبت به نصب خواهد رسید که مراحلش را به شکل کامل توضیح دادیم. نکات مهمی نیز در باب نصب پارکت ذکر کردیم که دانستن آنها کمک می­کند کفپوش­های بهتر و جذاب­تری داشته باشید. در نصب پارکت نوع چینش را جدی بگیرید. چینش تاثیر به سزایی در نتیجه نهایی خواهد داشت.

مورفلور یکی از برترین برندهای پارکت چوبی در ایران است که پارکت های چوبی لوکس عرضه بازار می نماید و تا به حال موفق بر کسب اعتماد و رضایت مشتریان خاص خود بوده است. شما عزیزان می توانید قیمت پارکت  چوبی مورد نظر خود با مراجعه به وب سایت https://morfloor.ir/  مشاهده نمایید و یا با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس بگیرید.

منبع: ویترینو

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 14:06